Hjælp til ca. budget for renovering

Hej folkens.

Jeg har kig på en gammel ejendom til få penge, men hvor førstesalen skal total renoveres, med ALT indvendigt, dvs. centralvarme, sanitet, efterisolering, loftbeklædning, hemse, rensning + maling af spær, etablere el-installation samt etablere værelser og fordelings gang/rapos.

Her ud over skal der etableres 3-5 tagvinduer også på samme side af huset, der har et nyere (ca. 10-15 år gammelt) skiffer-eternit tag.
Skorstenene skal renoveres begge to, den ene har dog en isokern liggende allerede, men skal måske have nummer 2 isokern etableret til en brændeovn, ud over den der er til oliefyret allerede.

Den anden skal have etableret en enkelt isokern til en anden brændeovn, så 3 skorstene/isokern totalt i 2 murede skorstene.

Jeg har ikke købt huset endnu, men skal have etableret et bygge budget til overslag på hvor mange penge jeg skal bruge til køb og istandsættelse, derfor mine mange spørgsmål. Jeg har ikke adgang til andet end plantegningen og salgsopstillingen, så meget begrænset med konkrete mål jeg kan komme med. Nej, der bliver ikke lavet energi og tilstandsrapport på huset, da det er kommunalt salg af "mindre erhverv", tidligere institution

Så til mine spørgsmål:

a) Hvad koster det ca. at få monteret/installeret tagvinduerne (ekskl. vinduet) pr styk?
Tænker de "klassiske" vippe-vinduer fra velux.

b) Hvad koster det ca. pr m² at etablere gulvvarme, baseret på et centralvarme anlægget der eksisterer allerde med oliefyr, men hvor anlægget skal etableres for hele første salen, regnet fra afgangen på fyret der står i stue etagen?

c) Kan det betale sig at etablere et genvex anlæg, når hytten kun er isoleret til mellem F og G mærke?
I givet fald, hvad vil det ca. koste? Hyten er på 377m² i 2 etager jævnfør bbr.

d) Ved ikke om det er muligt, men ca. pris på hulrums isolering (sokkel aftryk på 268m²

e) Pris for etablering af isokern i den ene skorsten og evt. udskiftning af eksisterende single isokern til dobbelt isokern i den anden skorsten?
I denne sammenhæng, Ca. pris for installation af brændeovn (uden ovnens pris) pr styk?

f) Ca. meterpris for isolerede skillevægge med dobbelt gips på begge sider?

g) Billigste pris man kan etablere et badeværelse på førstesalen med WC og brus, på ca. 3,5*4m, placeret ca. 3m fra wc i stueetagen.
Ekstra pris for etablering af et badekar i samme rum vil være ekstra bonus, men ikke påkrævet.

h) Pris på ny el-installation på første sal. Den er på ca. 130m², fordelt på 6 rum, heraf 4 værelser, 1 bad/wc samt gang/repos og 2-3 hemse.
Jeg har selv el-installatøren, så kan selv dimmensionere m.m. men har ikke autorisationen, så skal have ekstern ind over alligevel. Men jeg kan lave meget af "ben arbejdet" selv, så som rør + kabel føring, opbygning af tavlen osv.

i) Hvis vi vælger at flytte trappen, hvad er så en realistisk pris på en træ-trappe med ca. 3m mellem de to gulve (hhv. lige trappe og med 90° knæk ca. 2/3 oppe).

k) Ca. pris på at udskifte eksisterende oliefyr med nyt kondenserende, der kan klare opvarmning af 400m²?

L) Pris for i forbindelse med punkt k), udskiftning af cirkulationspumpe til lav-energi model, der kan trække "resultatet" af punkt b) også.

 

Sikke en masse priser jeg spørger ind til, håber at i allesammen tilsammen kan komme med svar på alle punkterne.
På forhånd
Tak

Steensen.


 

Hej folkens. Jeg har kig på en gammel ejendom... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svar.

Ev elmand, var det til "klassisk" eller ihc?


ViFixerDet, det var noget af et "uforudset budget".
Men selvfølgelig skal der være en hvis buffer.

 

Ganske almindeligt gammeldags installation, dog med lidt flere dæmpere end "vi brugte i gamle dage" Dæmper til gangbelysning blev din skinne monteret så det styres af 230V puls. Der blev ikke sparet på stikkontakter, og der blev datatilslutning i beboelsesrum.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af Steensen på 21-09-2016 08:49

ViFixerDet, det var noget af et "uforudset budget".
Men selvfølgelig skal der være en hvis buffer.

Du skriver at du ikke har adgang til andet end plantegnng og salgsopstilling. Tilstandsrapporten beskriver kun hvad der er synligt - et helt andet billede kan tegne sig, når man får åbnet op i forbindelse med renoveringen. Regn ikke med at en evt. ejerskifteforsikring dækker ret meget på et gammelt hus. Derfor kan en stor post til uforudsete udgifter redde økonomien i projektet på den lange bane. Hvis det viser sig, at den ikke bliver brugt, er der råd til lidt luksus :-)

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Skrevet af ViFixerDet på 21-09-2016 14:06

Du skriver at du ikke har adgang til andet end plantegnng og salgsopstilling. Tilstandsrapporten beskriver kun hvad der er synligt - et helt andet billede kan tegne sig, når man får åbnet op i forbindelse med renoveringen. Regn ikke med at en evt. ejerskifteforsikring dækker ret meget på et gammelt hus. Derfor kan en stor post til uforudsete udgifter redde økonomien i projektet på den lange bane. Hvis det viser sig, at den ikke bliver brugt, er der råd til lidt luksus :-)

 

 

Førstesalen er meget lidt brugt. Der er 2 kamre deroppe, som skal rives ned. Det ene er brand skadet at vurdere ud fra gulvlakken, og det andet er pikkel skævt.

Resten af førstesalen (ca. 75%) er tilgængelig via en dør, og der er undertaget synligt, så det er begrænset hvad der er af "overraskelser" i den henseende.

Min Onkel har selv sat sit hus i stand, og har været med oppe at kigge på dette, hvor han siger "for en sikkerheds skyld, nu træet er blottet", ville han sprøjte spær for borebiller, men der er INGEN tegn på de er der, lige såvel som der ingen tegn er på hus-svamp, råd eller andre insekter.

Så spærene skal "ordnes" til pæn tilstand, og ellers er det "bare" at smide isolering og gips på dem, samt selvf. etablere diverse installationer, så som el, vand og varme, evt. genvex.

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også