Tekstilfarve - Hvordan?

Hej
Jeg har en Arne Jacobsen sofa jeg gerne vil farve. Sofaen er rød, men jeg kunne godt tænke mig den koksgrå.
Problemet er at jeg ikke kan tage betrækket af og putte det i vaskemaskinen sammen med noget farve.

Er der nogen herinde der kender til en metode hvor jeg kan farve betrækket mens det sidder på?

På forhånd tak
Morten Nielsen

Med venlig hilsen
Morten Nielsen
Hej Jeg har en Arne Jacobsen sofa jeg gerne vil... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten.
Mit råd til dig :!: smile drop det,der findes ikke en holdbar løsning hvorved du kan farve din sofa uden at betrækket skal af, og så er det bedre at få den betrukket om.

V.H. J. Flindt
Textil Designer & Beklædnings Håndværker.

biggrin biggrin biggrin
Hej med Jer.

Jeg har købt en super fed - no-name lænestol - stoffet er dog noget slidt og ikke den rigtigte farve. Jeg ville derfor gerne sætte nyt stof på. Men......

Hvordan gør jeg det. Stolen er af noget hård skum/plast materiale - og stoffet er hæftet fast med en hæfter klammer - af den store slags. :-)

Kan man evt. tage det gamle betræk af og købe noget stof og få syet en "kopi" af det gamle stof af det nye stof og derefter sætte det på på samme måde med en hæfte pistol eller lim.?

Håber at jeg lige kan få et på råd på vejen.
Jeg har svaret i din anden tråd...

Vedr. selve den gamle tråd her.. så kan man ikke farve rødt stof gråt.... uden det bliver meget mørk-gråt og grimt.
Når man vil lave lyse farver på mørkt (rødt) stof skal man bruge en farve som ligger oven på stoffet - kendes typisk som gummifarve... men andre farver kan også dække den røde farve... men det vil blive hårdt og stift..
Kunne gidt tænke mig at vide hvad denne tråd endte med.. hehe

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej

Måske virker det her:
http://www.metalinas.dk/index.php?id=295&tt_products=785&backPID=295&cHash=580005ad58

Jeg sad selv og ledte efter noget tekstilfarve men til vaskemaskine og så fandt jeg denne her som er til tæpper godt nok, men for mig at se er det til at sprøjte direkte på.
HEj

Jeg er ny her og ved ikke rigtig hvordan man opretter sin egen forum. Håber det er ok at jeg skriver her videre på denne.

Vi har følgende sofa:
https://www.tendensshop.dk/setup-2-pers-sofa-m-chaiselong.html

i farve 855 lime - grå uld, så at kalde det.

Betrækket kan tages af og jeg ønsker at få en blå farve. Enten en marineblå eller turkis blå enda mørk cowboybukser blå. I hvert fald i den blå grøft.

Er der nogen som kan hjælpe?
Ser frem til at høre fra jer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også