Opsætte wedi-plader på ujævn væg, med fliseklæb?

Hej

Jeg har et badeværelse i kælderen med ret ujævne vægge som skal rettes op.

Jeg får afvide at man kan opsætte wedi plader på væggene med fliseklæb - er der nogen af jer som har erfaring med det? Kunne det være en nem og hurtig måde at få væggene helt jævne, inden opsætning af fliser?

Jeg er mest ude efter om det bliver for svært at styre, og vanskeligt at få det helt plant, eller om det er så simpelt som det umiddelbart lyder ..

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej morten,

Det er meget nemt....klatter af fliseklæb (tykkelse og konsistens afhængig af hvor ujævnt det er) på pladerne, ca 30-40 cm mellem klatterne, og så trykkes pladen mod en ren og tør væg som er fri for maling. Skær pladerne til så de passer før,du går igang med fliseklæb. Så kan du trykke pladerne ind hvor de skal være. Tegn feks en streg 5mm foran på gulv og loft og brug et retholt/vaterpas så du ved de flugter og ligger plant (:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis

ev elmand: Jo, men jeg havde en mure ude, som ikke var meget for at skulle pudse væggene op, da der skal 60 x 60 fliser på - derfor skal de være fuldstændig jævne når fliserne er så store, og derfor blev det ikke en nem opgave.

Når mureren siger sådan, så tør jeg på ingen måde kaste mig ud ud det, da jeg aldrig har lavet pudsearbejde.

Håber jeg ikke er for fræk, når jeg siger, at så var det nok en murer der havde rigeligt at lave i forvejen

Hvis det udelukkende er for at rette vægge op ville jeg vælge at pudse (eller få en murer til det som har tid...). Wediplader er ikke helt billige. Men hvis det er en prioritet lige at tage den værste kulde af væggen er wedi et godt produkt til kældre

Mvh
Henrik

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også