Ttræbriketter

Nogen der kender et godt sted og købe briketter, der brænder fornuftig og giver en god varme ??

Har planer om at vil købe en palle briketter. Sidste år købte jeg små portioner forskellige steder haraldnyborg, jemog fix, bauhaus, bilka osv, men var ikke videre begrejstret over varmen, som de gav.

Nogen der kender et godt sted og købe briketter... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der stod også max 10 pakker, det får man ikke varmen af ret længe..

>pizzabager

hvor mange briketter bruger du om dagen,

samt hvor mange m2
alm hus i 1 plan eller med 1 sal ?

isolerings grad 

Skrevet af Pizzabager på 03-11-2016 17:16
Der stod også max 10 pakker, det får man ikke varmen af ret længe..

10 pk. er jo også næsten en fuld indkøbsvogn så ud til traileren med dem og så ind i butikken igen efter en ny portion. 

Skrevet af jetdirect på 03-11-2016 17:21

>pizzabager

hvor mange briketter bruger du om dagen,

samt hvor mange m2
alm hus i 1 plan eller med 1 sal ?

isolerings grad 

Hmm det er forskelligt alt efter hvor koldt det er, hvor meget det blæser, og om konen siger hun har det varmt i soveværelset og åbner vinduet, uden at lukke døren så der er fodkoldt i hele huset .

Men i grove træk beregner jeg 1 pose om dagen i overgangs perioden, og 2 poser om dagen når det er vinter, enkelte dage om vinteren hvor det er rigtig koldt kan det godt blive mere end 2 poser, men andre dage kan det også være lidt mindre. jeg har købt 3 ton briketter til denne vinter, og burde være nok, sidste vinter brugte jeg vist 2,5 ton, men den var også mild..

huset er på 116 kvm, 1 plan, isolering tjaaa, medium vil jeg sige, huset er fra 1965, også er der lagt ekstra isolering på siden, men det er slet ikke som modernet huse.. 

ok tak det giver en fin ide over forbruget, vi fyrer selv med træ og har lige fået leveret 7,2 rm ovntørret træ i tårne fra træ gården i esbjerg det forventes og holde 1½ vinter

huset er 137m2 fra 1940 m overetage

sidste vinters fyring startede 6 oktober 2015 og fyring blev fordelt således

102 dage med fyrtræ
54 dage med løvtræ kombineret med 2stk briketter om dagen i alt 19pakker
58 dage med ren palletræ

fyring sæsom varede 214 dage sidste vinter og sluttede 28 maj 2016.
Annonce

Bekræfter mig i, at det vat klogt.. at vi byggede nyt for få år siden.. at gå fra ovennævnte budget - på ca.140 kvm.. til ca.190 kvm. med solceller og jordvarme - konstant 21 grader (med brændeovn, hvis vi synes det er lidt koldt. og som plan B, hvis strømmen svigter) - totalomkostning i el på knap 800,- på 2 år.. det forrenter rigeligt byggeomkostninger.. og det er vel at mærke både el og varme..
Så en gang imellem skal man lige regne efter, hvor pengene kastes hen...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Natur på 04-11-2016 00:19

Bekræfter mig i, at det vat klogt.. at vi byggede nyt for få år siden.. at gå fra ovennævnte budget - på ca.140 kvm.. til ca.190 kvm. med solceller og jordvarme - konstant 21 grader (med brændeovn, hvis vi synes det er lidt koldt. og som plan B, hvis strømmen svigter) - totalomkostning i el på knap 800,- på 2 år.. det forrenter rigeligt byggeomkostninger.. og det er vel at mærke både el og varme..

Ved ikke lige hvad dit indlæg har med briketter at gøre. Men 800 kr er da også penge.. Min fyringsudgift er et stort 0.

fyrer med kornaffald, der bliver leveret på matriklen. og træ jeg selv har fældet. Bruger 1 weekend på at lave træ, til 2 sæsoner. OG jeg har ingen byggerenter at betale af på 

Kunne da også godt tænke mig et nyt hus , men vi betaler ca 2000 kr for gas(varmt vand og varme mens vi er på ferie f.eks) og ca 3500 kr på brænde. dvs ca 5500 kr på varme..
på el bruger vi ca 7500 kr om året, så det giver i alt 13000 kr om året. det kan jeg vist ikke få et nyt hus for
Vi kender dog nogen som har en brændeovn med en vandtank, og vandet bruges til gulvvarme, det synes jeg alligevel er smart, tung gulvvarme holder længe på varmen også bliver stuen heller ikke helt så varm..

Så i mit næste hus skal der være gulvvarme
Natur skrev den 04-11-2016 00:19:41

Hej Natur 

Kan du linke mig til nogle der har god forstand på solcelle anlæg.
Vi står (som mange) i en desperat situation omkring el og varme udgifter. 
Men mangler erfaringer, dog aller helst fortalt fra kunden, ikke sælger;) Hvis du har overskud vil jeg sætte stor pris på st høre nærmere til jeres løsning mit tlf nr er 25563008
Mvh Henrik Lind

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis