Ttræbriketter

Nogen der kender et godt sted og købe briketter, der brænder fornuftig og giver en god varme ??

Har planer om at vil købe en palle briketter. Sidste år købte jeg små portioner forskellige steder haraldnyborg, jemog fix, bauhaus, bilka osv, men var ikke videre begrejstret over varmen, som de gav.

Nogen der kender et godt sted og købe briketter... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er selvfølgelig også til brændeovn, de skal bruges

Med mindre der er nogen der snyder med tilsætningsmaterialer m.v. giver en pakke på 10 kg briketter den samme varme, uanset hvilke træarter der er blevet presset nemlig 190 megajoule eller ca. det samme som 5 liter olie eller ca. 50 kwh. Så når man kan få 8 pakker briketter for en hund får du energi svarende til 40 l. olie eller 400 kwh. Hvis vi siger at din brændeovns virkningsgrad er 85% får du 340 kwh for kr. 100,- Har du en varmepumpe med cop 4, får du ca. 200 kwh varme for kr. 100,- tankevækkende... Har du et moderne kondenserende oliefyr får du ca. 125 kwh for hundrede kroner - tror pokker at folk slæber briketter ud fra Harald Skrald i store mængder :-)


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Jeg fyrer også flittigt med brændeovn herhjemme. Faktisk har vi ikke tændt for gulvvarmen endnu - kun på badeværrelset...

Jeg er også en af dem som slæber briketter hjem fra Harald Skrald. 80 kg brændsel for 100 kr. er sgu billigt. Jeg har også prøvet de mørke eksotiske briketter, og synes ikke de er bedre end de lyse fra Onkel Harald, i hvert fald ikke til prisen.
Annonce
Ja hvem gider da bøvle med skovbrænde, at fælde, transporter, save, kløve, stakke, omstakke, slæbe brænde ind og aske ud i store mængder - ikke mig. ;-)
10 for 100 i jem fix

http://www.jemogfix.dk/braendsel__1901/lyse-traebriketter-ca-10-kg_9012341
jeg har fyret med briketter de sidste 3 år, de er bare så meget nemmere at stakke, og fylder det halve eller mindre end almindeligt brænde.

Der er helt klart forskel i kvaliteten, typisk brænder det også noget hurtigere end normalt løvtræs brænde, men det giver rigeligt varme i hytten..

Hvis man køber de lyse, synes jeg de brænder godt, og med kun lidt aske..

og prisen er jo helt suverænt, de sidste 2 vintre har vi klaret os med ca 2500 kg briketter. så gasfyret laver kun varmt vand, tænder dog lige for radiatorene når det er under -5 grader, mest for at rørene ikke skal fryse, ovnen kan fint varme huset op
Hold da kæft det er billigt...
Som oplevet så mange før - jem & fix tilbud eksisterer kun i deres aviser - har været forbi mandag og i dag - ikke en briket - der er ikke engang lidt savsmuld på gulvet :-(

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis