Raslen i vaskemaskine, kører stramt i den ene retning

Hej

Jeg døjer med min vaskemaskine (Zanussi F1247) for tiden. Jeg kan høre der er noget der rasler når jeg selv drejer tromlen rundt. Desuden drejer tromlen meget stramt i den ene retning mens den anden retning ikke har nogen problemer.

Hvad tænker I der kan være galt? 

Den dims der rasler skal selvfølgelig ud, men jeg ved ikke umiddelbart hvordan jeg skal gøre det, eller hvor dimsen er.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er en mulighed for at du kan se den, ENTEN ved at have en lygte og simpelthen stikke hovedet ind i maskinen kigge og lytte. En BH bøjlke er en meget almindelig genstand i en vaskemaskine, men den plejer kun at støje ikke at gå sej. Kan du få enden listet ud af en af huller kan den jo fiskes med en tang.

ELLER tage bagbeklædning af (eller front afhængig af mærke) Og så løsne den midterskrue der sidder i varmelegeme. Så kan hele varmelegemet tages ud og m,an får et lidt større fiskehul.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 18-09-2016 12:23

Der er en mulighed for at du kan se den, ENTEN ved at have en lygte og simpelthen stikke hovedet ind i maskinen kigge og lytte. En BH bøjlke er en meget almindelig genstand i en vaskemaskine, men den plejer kun at støje ikke at gå sej. Kan du få enden listet ud af en af huller kan den jo fiskes med en tang.

ELLER tage bagbeklædning af (eller front afhængig af mærke) Og så løsne den midterskrue der sidder i varmelegeme. Så kan hele varmelegemet tages ud og m,an får et lidt større fiskehul.

 

Jeg tog bagbeklædningen af og løsnede midterskruen, men varmelegemet virker til at sidde fast. Jeg kunne kun få det cirka 5 cm ud.

Den minder ret meget om denne vaskemaskine: https://www.youtube.com/watch?v=8LBABKk2ras , men her får han varmelementet ud ret nemt.

 

Inde i maskinen sidder der en bøjle der sørger for at varmelegeme holdes nede imod karret, så tromlen ikke kommer til at køre imod den. Det kunne tænkes at dit fremmed legeme er kommet til at sidde fast i varmelegeme

så er det umulig at trække den ud igennem den bøjle. Maskinen kan skilles at men det er en større opertion. Du må hve hovedet og en lygte med ind. og luk så det ene øje så kan du faktisk godt skimte noget igennem tromlens huller.

Det meste jeg har fisket ud af en vaskemaskine er 4 stk 1000 kr. sedler. Ikke at de gjorde nogen skade, men de mánglede til indkøb af møbler.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 18-09-2016 12:23

Der er en mulighed for at du kan se den, ENTEN ved at have en lygte og simpelthen stikke hovedet ind i maskinen kigge og lytte. En BH bøjlke er en meget almindelig genstand i en vaskemaskine, men den plejer kun at støje ikke at gå sej. Kan du få enden listet ud af en af huller kan den jo fiskes med en tang.

ELLER tage bagbeklædning af (eller front afhængig af mærke) Og så løsne den midterskrue der sidder i varmelegeme. Så kan hele varmelegemet tages ud og m,an får et lidt større fiskehul.

 

Jeg har selv prøvet lignende - dog ikke at tromlen var sej at dreje, men at det raslede når tromlen drejede rundt. Jeg gjorde som ev elmand beskriver nemlig at tage begbeklædningen af og fjerne varmelegemet. Det viste sig at det var et stykke af en BH bøjle.

Kan man evt. prøve at komme til "fremmedlegemet" via hullet ved bundslangen?

 

Ja det er også en måde at få et lidt større hul ind i karret.
Sidste løsning er naturligvis at adskille karret helt, og det gøres lidt forskelligt på forskellige modeller.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis