Flamingoskærer i pro kvalitet

En enkel opskrift på en effektiv flamingoskærer er at bruge en tråd fra Stark til den "rigtige" flamingoskærer.

Den kræver 37 VOLT, ca. 4,5 A og 160VA (Watt)

Det opnås næsten men tilstrækkeligt med 3 stk Scooter batterier fra Haralt nyborg.

Man forbinder polerne plus til minus, plus til minus for at opnå 36 - 39 Volt 4 A 

På en fuld opladning kan man sagtens skærer en til to hele pakker.

Ved opladning forbinder man polerne plus til plus og minus til minus. Så kan man lade alle tre med en oplader.

Jeg har lavet en med rest materialer jeg havde liggende og den virker perfekt.

Det skal dog siges at man naturligvis skal lave en kontakt på den så man KUN tænder når man skærer. Det er vigtigt for ellers brænder man hurtigt tråden af.

Tråden skal holdes stram når den bliver varm for den udvider sig ligt rigeligt. Jeg har bruget et stykke cykelslange til formålet.

Tråden koster ca. 180,- hos stark.

Batterierne koster ca 150 pr. stk hos Harald.

Kontakt og ledning koster under 50,-

Cykelslangen har jeg taget fra et gammelt cykelhjul.

Men så er man stadig langt under listeprisen for en professionel flamingoskærer fra et byggemarked som ligger på omkring 4000 kr.

My Bad
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja eller som jeg gør det. Et stykke ståltråd (det tykke til blomsterbinding) Og så et almindligt ladeapparat til bilen. Som strammer hænger jeg et "lod" i den f.eks. en mursten.
Og ja tråden kan springe, men der er jo mere på rullen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Eller et svejseapparat ;-) På flamingofabrikker bruger man kraftige svejseapparater når store flamingoblokke skal skæres ud i plader eller bjælker. Og skal bjælkerne skæres i profiler bruges alm. snedkerimaskiner som (kedel)fræsser.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis