Varmepumpe

Jeg overvejer at installere en luft til luft  varmepumpe,og vil gerne vide,hvor stort et hul der skal laves til yderdelen,da jeg for at spare lidt, selv vil lave hullet,jeg ved ikke,om der er standardmål.Vil blæseren genere,da den skal installeres i nærheden af soveværelset ?


bh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Der er vel bare tale om 2 rør der skal gennem ydevæggen og efterfølgende tætnes, afhængig af hvilken konstruktion der er tale om.
Udedelen vil altid larme lidt, og bør derfor ikke placeres tæt på soveværelsesvinduer o.l.
Du skal have varme pumpen før du kan lave et hul, der er en målskitse som du skal bruge , så det passer til inderselen..............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Normalt skal der være plads til 3 rør (det tredje er kondens røret fra AC delen) og 3 kabler.
Hos mig er er banket en halv mursten ud. Det fylder omkring 6x6 cm.


 
Udedelen bør placeres på sit eget lille stativ eller lign. Ikke monteret på direkte på huset, da det giver mere støj. Og ja - den siger noget - men jeg syntes at der er en klar tendens til at de billigste larmer mest.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis