Mach3 og artcam passer ikke i dimension

hej

Jeg har bygget en cnc og har alt klar til fræsning.

jeg har kun det problem at når jeg tegner et emne i artcam og skal fræse det i mach3 så er bliver 10mm til 100mm.

hvor kan jeg få de 2 programmer til at passe sammen ?

MVH Niels

hej Jeg har bygget en cnc og har alt klar til... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: )
Fjernet af moderator
(Årsag: )
Du må lige væbne dig med tålmodighed, måske er der andre der kommer på banen med mere brugbare råd. Jeg har desværre >ikker en skid forstand på et<

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg kender ikke Artcam, men lige inden du trykker på "generate gcode" er der nok et felt hvor du kan vælge postprocessor. Den tilpasser koden til den type styreprogram som din maskine bruger. Der er nok en Mach3 på listen.
Men ellers sjov bemærkning om kommoden :-) , hvis Natur kunne nøjes kun med den.

Annonce
Jeg har lige kigget på artcam. Når man vælger "Save toolpath" er der noget som hedder "Machine output file is" - her skal du finde Mach3 på listen og så gemme Gkoden.
Hej tak for seriøse svar.
Men alt det med at lave gkode ovs kan jeg godt men problemet er at de mål som jeg har lavet i artcam ikke forbliver de samme når jeg åbner dem i mach3 . På min anden cnc har det aldrig været et problem. Det vil sige at hvis jeg tegner en cirkel på feks 10cm i artcam og gemmer den til mach3 gcode så fræser den en cirkel på 100cm.

Har du valgt den rigtig postprocessor?

Den tilpasser din gkode til Mach3.

Hvis du nulstiler alle akser i mach3 og skriver G0 X100 i MDI vindue, kører X aksen så 100mm?

 

Hej
Jeg har prøvet dem alle og den som bruges til min anden cnc er jeg næsten 100 % sikker på
er den rigtige til denne her også.
ja den kører 100mm
Mærkeligt.
Næ nu kører den ikke kun 100mm men meget mere bordet er.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis