Hvilket gulvafløb/kobling i gulvet - til badekar?

Hej med jer

Jeg er ved at lave badeværelsesgulv og skal etablere et afløb i gulvet som mit nye spabad kan kobles på.

Men hvilken type afløb eller rør skal der være i gulvet? - For man laver vel ikke et afløb med rist når det er til et spabad - men omvendt bør det vel være noget med en vandlås i?

 

/Morten

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo noget an på hvad der ellers er. Hvis du i forvejen skal have et andet gulvafløb med flere indgange og vandlås, kan dit afløb fra badekar og håndvask gå direkte i den OVER vandlås. Så undgår du vandlås de 2 steder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vores spabad er koblet med den medfølgelnde vandlås og slange direkte ned i gulvafløbet.
den ser bare sådan ud: https://spakompagniet.dk/produkter.php?page=tilbehoer_spa&produkt=Afl%C3%B8bskop%20med%20fleksslange&id=630
Ok, så du har ikke vandlås i gulvet .. men på spabadet?
Nej jeg har vandlåsen i gulv afløbet. Du kan dog også få slangen som jeg Linkede til med vandlås.
Jeg ville dog selv personligt vælge gulla fløjet med vandlås hvis du på et tidspunkt skulle vælge en anden mulighed end spa badet
Annonce
https://spakompagniet.dk/produkter.php?page=tilbehoer_spa&produkt=Afløbskop%20med%20vandlås%20og%20flexslange&id=629
Ok - jamen så er jeg lidt tilbage ved det oprindelige spørgsmål ... men det vil sige at din anbefaling er en helt alm. vandlås med rist?
Ja det vil jeg vælge hvis i nu fortryder og skal have brusekabine eller andet
Jeg skal ikke kunne sige præcist hvor vandlåsen i de nye huse sidder men når vi lægger fliser hvor der skal være kar, stikker der bare et rør op. Jeg vil gætte på at vand låsen er mellem kar og rør men jeg ved det ikke.

km
Spørg eventuelt en kloakmester, da det også er ham der skal underskrive kloakeringen. Det er et autoriseret arbejde. Der kan være eventuelle forhold som skal indsendes til kommunen f. eks tilslutning af ekstra toilet eller badekar der forøger spildevandeta mængde.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis