Antal stikkontakter loftrum ?

Hej,

Jeg har fået indrettet et nyt loftsrum - ca 37 kvm gulvareal, men med skunkvæg. Jeg kan finde en gammel regel der siger mindst en stikkontakt pr påbegyndt 4 kvm GULVareal, (hvilket burde give 10 stikkontakter) men elektriker mener det kun gælder fuld højde, hvoraf der kun er ca 21 kvm - altså 6 stikkontakter.

Hvem har ret :-) ?

Mvh

Per


Perstu
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har din elektriker, men hvis du synes, det er for få, så få lavet nogen flere.

fase

En ting er hvad "loven" siger, noget andet er hvad rummet skal bruges til?
Skal du have tv stue, kan du jo få brug for 4-5 stik lige ved siden af hinanden til hele "opsætningen" derudover er det jo smart med et par stykker fordelt til hygge lamper, ladere og ikke mindst til rengøring, uden at skulle ned og kravle bag ved sofaen, når der skal støvsuges
Omvendt hvis du "bare" skal opbevare dit tøj (walk in closet), er det måske overkill med alle de forreskrevne stik, og kan nøjes med et par stykker 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Som de andre siger, så har elektrikeren ret.
Og bare lige for at præcisere, så siger paragraffen"1 for hver påbegyndt 4 m² gulvareal.
Der kræves dog ikke mere end 8 pr. rum."
Så der Skal være 6 stikkontakter i rummet, placeret med så stor indbyrdes afstand som muligt.
Skrevet af ev elmand på 15-09-2016 19:43
Maks 8 er korrekt UNDSKYLD forglemmelsen.

 

Ja det var ikke for at være flabet jeg skrev det, det var blot for at præcisere  ligesom det følgende her også kun er velment.

Der er IKKE noget maks på antallet af stikkontakter der må være i et rum. Kun et minimum 

 

Jeg tager det bestemt ikke fortrydeligt op når jeg bliver rette i at huske forkert.

Ordlyden er " Der kræves ikke mere end 8 stikkontakter for hvert rum"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis