Trapper fra Atrium i Jem & Fix

I forbindelse med ombygning af entré er jeg på udkig efter en god men økonomisk overkommelig kvartsvings- eller spindeltrappe. I den forbindelse er jeg faldet over disse i Jem & Fix fra polske Atrium:

http://www.jemogfix.dk/trapper__6155

De ser forbløffende solide ud ift prisen. Er der nogen af jer der kender dem, eller selv har dem i hjemmet?

/Henrik

 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er utrolig smalle, 60 cm er efter min mening for smalt. Men måske overser jeg nogle valgmuligheder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Spindeltrappen er 62 cm - det er ikke meget, det har du ret i. Men jeg kan se at Atrium har mange andre på programmet:

http://www.atriumsystem.eu/index,en.html

Jeg var lige så meget ude efter en vurdering af kvaliteten, så kan jeg evt selv tage fat i fabrikken mht andre modeller.

Jeg undersøgte også disse trapper for et 1 år siden. Jeg konkluderede at kvaliteten var for ringe. At den netop ikke er solid. Hvad man forventer i fht prisen er nok en individuel vurdering. Alt andet lige, vil jeg ikke skulle skifte den ud efter 9 måneder, selv om prisen kun er 4000 kr.

Det jeg gjorde i stedet for, var at tage på skrotpladsen og købe noget huljern til vange og mægler og diverse til at støbe trin i beton. Så byggede jeg min egen kvartsvingstrappe. Materialer i alt ca. 1500 kr.

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
@christiannielsen: Det er du sluppet ret godt fra! Hvad er dimensionerne på trappen?

Første trin inden svinget er 95 cm så vidt jeg husker.
De efterfølgende trin ned er gradvise smallere, så det går ud i en spids. Det er gjort for at give plads til at kunne komme omkring trappen nede i kælderen. Det nederste trin er 65 cm.

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hvor høj er din kælder (gulv-gulv)?
Dælme flot lav-det-selv arbejde.........
Mange tak
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis