Bilen går i stå

Jeg købte for et års tid siden en Passat 2.0i fra 1996 og lige siden har jeg haft det problem, at motoren går i stå på forskellige tidspunkter. Det kan
både være når jeg holder stille, men også når jeg kører (det er lidt
ubehageligt, når man kører 90 km/t).
Nogle gange kan bilen startes umiddelbart efter (mens jeg ruller) - andre
gange skal jeg vente i ca. 3-5 minutter før den vil starte igen. Problemet
har ikke været så slemt - i snit måske 2 gange om måneden (jeg har jo kunnet leve med det i et år), men sidste weekend var vi så en tur ved Vesterhavet.
Der blev ikke kørt i bilen i 3 dage og på vej hjem fra Vesterhavet gik bilen i stå 5-6 gange - alle gange skulle jeg vente 3-5 min. før jeg igen
kunne starte. I løbet af denne uge har bilen sat ud ret ofte.

Håber nogen kan hjælpe - og på forhånd tak !!!
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Nu kender jeg ikke lige til passat, men der er måske en luft-benzindamp
der spærrer et sted i et tilførelsesrør.
Jeg vil først prøve at at bruge kaburatorsprit et par gange for at være sikker på at der ikke er noget vand nogen steder.

Med venlig hilsen

Søren
Hej..

Lige en hurtig bemærkning.. Du må ikke bruge karburatorvæske på din bil.. Da din bil er fra 96' er den med indsprøjtning og karburatorvæske kan ødelægge dine indsprøjtningsdyser... :shock:

Men dette hjælper desværre ikke på dit problem.. Men hjælper med at der ikke opstår et nyt.. tongue

Hilsen Johnny :arrow: :lol:[/code]

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Citat fra "journey"

Hej..

Lige en hurtig bemærkning.. Du må ikke bruge karburatorvæske på din bil.. Da din bil er fra 96' er den med indsprøjtning og karburatorvæske kan ødelægge dine indsprøjtningsdyser... :shock:

Men dette hjælper desværre ikke på dit problem.. Men hjælper med at der ikke opstår et nyt.. tongue

Hilsen Johnny :arrow: :lol:[/code]


Den tror jeg desværre ikke på.
Dokumentation fordres tak 8)

Med venlig hilsen

Søren
Hej Michael,

Fedt med "periodiske udsættere". For at muntre dig op, så kan de være meget svære at finde.....
Den oplagte mulighed er, at der er en blokering i benzintilførslen - prøv at blæse den igennem. Alternativt kan det være fugt/dårlig forbindelse i det elektriske system (er dit motorrum for øvrigt rent?). Det skal du have målt igennem, men det er ikke sikkert, at fejlen kan lokaliseres.

Vil råde dig til at skrive op, hver gang den går i stå (var du f.x. i gang med at overhale (bruge ekstra benzin)), var det regnvejr den dag, havde bilen stået ude om natten etc.... Det kan hjælpe værkstedet utroligt meget, hvis de ved, hvad de kan udelukke/gå efter.

Mvh.

Jan R.
Den tror jeg desværre ikke på.
Dokumentation fordres tak 8)

Jeg skal gerne prøve at se om jeg kan finde noget dokumentation på det..
Men da det er noget man får afvide på et kursus om Indsprøjtning regner jeg med det er noget man kan stole på.. :lol:

Karburatorvæsken gør at benzinen ikke fryser til iskrystaller pga af luftens nedkøling ved gennemstrømning i karburatoren.. Dette er ikke t problem ved indsprøjtning da dysen sidder helt nede ved topstykket..

Men jeg skal gerne prøve og finde noget om det, også vende tilbage med det.. biggrin Skal lige have rodet nogle gamle kursusmapper igennem.. :shock:

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Annonce
Hej
Det er fint, men jeg tænkte også at kaburatorvæske fjerne jo også vand/kondens i benzintanken og i evt.rensefilter, hvis der er en lomme der. :lol:

Med venlig hilsen

Søren
Hej Michael og jer andre

ved godt at det er en gammel tråd, men jeg har præcis sammen problem for min passat, så tillad mig at spørge fandt i ud af hvad der var galt?

Min har endda været på værksstedet flere gange, uden at problemet blev bedre. Sidst satte de en ny dele ind, gas.. et eller andet.. og ca. halv anden år efter er den galt igen.

Alt svar er velkomne, da jeg ikke har lyst til at sende den på værksted igen til en overpris.



Motto

Har du været i gang med benzinpumpen og relæet for samme?
Idet du slipper speederen ved. f.eks. 2000 omdr.m. er der mange systemer, der slukker for benzinpumpen indtil omdrejningerne er nede på f.eks. 1400 omdr.m.
Dette foregår via ECUen der styrer benzinpumperelæet, som kan blive trægt med tiden.
Det kan være noget svært at lokalisere, men sætter man et manometer ind på tryksiden, vil man kunne se, at benzintrykket forsvinder og ikke kommer igen i rette tid.

Med venlig hilsen
ktm

 

Kendt problem på passat dene model er tændspole. Har skiftet mange af dem og det har været samme problem.
Den går i stå når som helst.
99% sikker det er det.

www.husegracaninauto.com

mon ikke problemet er fundet , det er jo 6 år siden problemet opsted
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis