fast tag ti aluminiums pavillon?

Vi har en 3*3 meter aluminiums pavillon som er skruet fast i vores terassefliser.

Vi bruger sjældent dugen, da vi i Danmark jo har blæsevejr konstant

Jeg kom så til at tænke på om man kunne lave et lettere fast tag der sidder året rundt, måske af nogle 6 eller 9 mm osb plader og noget tagpap??

Nogen der har erfaring eller ideer til dette måske umulige projekt?

På forhånd tak

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ejvind du vælger at lægge et fast tag så skal du have støbt dine hjørne stolper meget godt fast det er slet ikke nok blot æt gøre dem fast i terrassefliser da du har en overflade på 9 m2 i en kraftig vind vil dette tag trække mange hundrede kg og flisen vil blive trukket op, desuden skal du være sikker på at alustolperne kan tåle det vindtryk der vil opstå i taget, er de for spinkle kan du være sikker på at de knækker som små tændstikker. Jeg tvivler at det kan holde, alu er trods alt et blødt materiale. Som minimum vil jeg tro at dine stolper skal kunne holde til at du lægger en stolpe vandret og hopper med fuld kraft op på den på midten ud at den får en knækbule, har den ikke taget skade så kan den måske holde...... Men det er selv den ultimative test.... Uden fortrydelsesret, kan du se på forhånd at den ikke kan holde til det så glem det, med d stolper du har nu eller erstat dem. Med en træstolpe 100x100 eller en stålstolpe. Husk afstivning for sidetræk
kunne man ikke lave aftræk til vinden i toppen som vores dug har, så vil vinden ikke ruske så voldsomt. Selve stolperne er 15*15 cm i alu og der er vinkler på for side træk. Jeg kan på ingen måde bevæge pavilionen når jeg hiver og slider.
Vi har haft dugen på i stiv kuling/storm og sidst var det så dugen der gik i stykker af det.
Købte så en ny men piller den ned hver gang der er tegn på megen blæst, da jeg ellers køber mig fattig.
de minder om denne her: http://www.trademax.dk/havemobler/pavillion-parasol/pavillonner/pavillon-3x4m-beige-tag-vaeg-og-myggenet-p37764?utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc&utm_content=cpc&utm_campaign=googleshopping&gclid=Cj0KEQjw6uO-BRDbzujwtuzAzfkBEiQAAnhJ0KOPJA1Hi8ZmYyG5y6DzkPP9wDyYXTaHsxp_UiYnIt0aAom78P8HAQ
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis