Ny gulvvarme styring

Hej LDS

Jeg skal have ny gulvvarme styring.

Valget står mellem Wavin og Salus

Har kun gode erfaringer med Wavin, men har ikke hørt noget om Salus som den lokale Xl byg forhandler.

Noget der har nogle erfaringer eller vil foreslå andre styringer

Salus skulle være en del billigere end Wavin

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor mange kredse?
Det er 6 kredse og 2 radiator på 1 sal.
Kig også på Danfoss og Roth inden du beslutter dig for at tage det billigste. Danfoss kan svjv. styre dine to radiatorer gennem Danfoss Link. Roth termostater er efter min mening kønnere end de andre og de fås med IR-føler der måler på gulvets temperatur til f.eks. badeværelsesgulv.

Begge systemer har en app til betjening udefra.
Jeg står i samme situation som nyholm91, og sniger lige et par spm ind. For mig er det vigtigt at systemet kan tilgås via internet - det kan Roth, Pettinarola og Uponor. Nogen erfaringer m.h.t. hvor pålidelige/gode disse fabrikater er? Synes at Pettinarolas termostater er flotte, men det er jo italiensk og skulle jo gerne virke hver dag

Kan nogen af disse anlæg kobles sammen med naturgasanlæg og således styre boilertemperatur/cirk.pumpe, herunder tilkobles vejrkompenseringsenhed?
I manualen for Roth Touchline er der terminaler til køling/kedel:

Output "c/o out" er et konfigurerbart output til køling (C/O: Omskiftning) eller
kedelstyring.
► Tilslut køleenheden eller en kedel til terminal 05 og 06. Systemet skal være
konfigureret til begge applikationer.
► Mærkespænding: 230 V, 2,5 A, 1 A induktiv omskiftelig.

Men prøv at ring til dem og tag en snak om hvad det kan og om det matcher det du har brug for
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis