Plæneklipper med elstart

Min texas xt 50 plæneklipper har ingen gnist ( tjekket med startsnoren? Elstart virker heller ikke mere. Jeg har tjekket ledninger, tændrør og hætte. Har tidligere haft held med at få fixet døde plæneklippere, men der er en del elektronik i denne maskine jeg ikke helt kan greje. Er der nogle der kan guide mig lidt i den rigtige retning?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En del elektronik er vist en smule overdrevet, men der er lidt flere ledninger.

Er der ikke nogle flere bogstaver efter 50 i typenummeret på maskinen ???

Har du prøvet og "stikke" motoren et nyt tændrør ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif. Tak for svar. Der er fremskridt i problemet. 😃 Jeg har fået gang i elstartet, og nu kan jeg se en fin gnist. Tænker jeg ikke har kunne se den da det var lidt svært at se når jeg også skulle trække i snoren. Men vil dog stadig ikke starte. 😔Jeg har tjekket benzintilførslen og den er fin. Tændrøret er vådt når jeg prøver at starte. Jeg har afmonteret luftfilter for at give mere luft, men stadig intet held. Har du en ide til hvad jeg nu skal kigge på?
Maskinen er en Texas XT 50 TR/WE TG675 Black edition
Skrevet af MPB på 12-09-2016 22:46
Hej Leif. Tak for svar. Der er fremskridt i problemet. 😃 Jeg har fået gang i elstartet, og nu kan jeg se en fin gnist. Tænker jeg ikke har kunne se den da det var lidt svært at se når jeg også skulle trække i snoren. Men vil dog stadig ikke starte. 😔Jeg har tjekket benzintilførslen og den er fin. Tændrøret er vådt når jeg prøver at starte. Jeg har afmonteret luftfilter for at give mere luft, men stadig intet held. Har du en ide til hvad jeg nu skal kigge på?
Maskinen er en Texas XT 50 TR/WE TG675 Black edition

Ja ok, så ved jeg specifikt hvass det er foor en kalorius.  

Ok med den den "tilbagevendte" gnist. Det er ikke sikkert tændrøret er i orden, selv om du kan se gnisten springe i fri luft. Prøv og stikke den et nyt/andet tændrør.

Hvis luftfilteret er rent, hjælper det ikke og tage det af for og lette starten, tværtimod burde motoren så nu få for mager blanding, hvilket ikke just hjælper på startvilligheden.  

Det er vel ikke sådan at karburatoren løber over ???

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der var faktisk en del benz i luftfilter, men troede det var fordi den var druknet pga mange startforsøg, og pumpen med den lille "bold" til benz. Hvis den løber over, hvordan løser jeg så det?
Skrevet af MPB på 13-09-2016 06:09
Der var faktisk en del benz i luftfilter, men troede det var fordi den var druknet pga mange startforsøg, og pumpen med den lille "bold" til benz. Hvis den løber over, hvordan løser jeg så det?

Ja ok. Har lige kigget på tegningen over den motor der skulle sidde på din klipper:  http://www.texas.dk/sparepart/tegninger/motorer/texas/tg675e_2011_r2.pdf  

Jeg kunne forestille mig du måske bruger primerbolden alt for meget. Prøv og tage tændrøret af. Kør med startmotoren i et halvt minut uden tændrøret så du er sikker på der ikke står benzin i cylinderen.. Iskru et friskt tændrør og start motoren efter proceduren der er beskrevet i manualen: http://www.texas.dk/sparepart/usermanual/klippere/XS50TRW-XT50TR-XT50TRW_dk_se_gb_de_ru_fr_pl_nl_cz_11_1.pdf

Bemærk jeg har skrevet et nyt tændrør adskillige gange. Det er fordi det ikke er sikkert et tændrør virker når det kommer under komprimering i cylinderen, det uagtet man kan se en gnist i fri luft.  Du kan naturligvis også prøve det gamle tændrør efter det er blevet gennemvarmet over en ikke sodende flamme. Men vil den ikke er det nyt tændrør.

Glæder mig at høre om den så vil efter ................    

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej Leif
Så har jeg prøvet at skifte tændrør, renset karburator og slappet lidt af med primerbold. Stadig ikke kørende. 😔
Lidt mere info...
Der kommer røg ud af udstødning når jeg kører med starter.
Den lyder sund i motor.
Har stået stille i 1/2 år
Har stået indenfor

Håber du har flere idéer så jeg kan få gang i den.
Skrevet af MPB på 20-09-2016 17:37
Hej Leif
Så har jeg prøvet at skifte tændrør, renset karburator og slappet lidt af med primerbold. Stadig ikke kørende. 😔
Lidt mere info...
Der kommer røg ud af udstødning når jeg kører med starter.
Den lyder sund i motor.
Har stået stille i 1/2 år
Har stået indenfor

Håber du har flere idéer så jeg kan få gang i den.

Jo ja.    Der er vel ikke alt for meget olie på motoren ???

Og hvis bør du tappe det hele af og fylde nyt på. Det grundet olien højst sansynligt er forurenet med benzin og derfor har mistet sin smøreevne. 

Når der kommer røg ud af udstødningen, er der da en form for liv i motoren.

Hjælper ovenstående ikke, kunne fejlen måske skyldes at svinghjulet har været løst, så noten er klippet og tændingen derfor ikke står rigtigt.  

Ellers kan jeg ikke komme på flere fejlmuligheder, med de oplysninger jeg er i besiddelse af lige nu. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ok. Oliestanden er fin så jeg må igang med svinghjulet. Skal tænding indstilles igen eller er det nok at skifte noten?
Skrevet af MPB på 20-09-2016 21:36
Ok. Oliestanden er fin så jeg må igang med svinghjulet. Skal tænding indstilles igen eller er det nok at skifte noten?

Ok med oliestanden.

Forudsat det er noten der er "klippet" og svinghjulet er blevet drejet på krumtpapakslen så tændingstidspunktet ikke passer mere, vil isætning af en ny not fluks bringe orden på tændingstidspunktet.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så har jeg været nede ved svinghjul og noten ser fin ud. Jeg kan se den ovenfra uden at fjerne svinghjul.
Har lige haft udstødningen af og den var våd af benzin??

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis