Plæneklipper med elstart

Min texas xt 50 plæneklipper har ingen gnist ( tjekket med startsnoren? Elstart virker heller ikke mere. Jeg har tjekket ledninger, tændrør og hætte. Har tidligere haft held med at få fixet døde plæneklippere, men der er en del elektronik i denne maskine jeg ikke helt kan greje. Er der nogle der kan guide mig lidt i den rigtige retning?
Min texas xt 50 plæneklipper har ingen gnist (... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MPB på 20-09-2016 17:37

Der kommer røg ud af udstødning når jeg kører med starter.
 

 

Sort røg tyder oftest på at motoren får for meget benzin, hvis røg  tyder på olie i cylinder.

når dus kriver der kommer røg ud af udstødning, er det så fordi den tænder indimellem, eller er det benzindampe?

 


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Skrevet af MPB på 21-09-2016 21:48
Så har jeg været nede ved svinghjul og noten ser fin ud. Jeg kan se den ovenfra uden at fjerne svinghjul.
Har lige haft udstødningen af og den var våd af benzin??
 

Ja, så er det ikke noten der er problemet. 

Så må der være en fejl på karburatoren. Enten er svømmerventilen utæt, så der løber benzin ned i cylinderen. 

Alternativt er svømmerstanden for høj så motoren får en for fed blanding.

Eller hullet i strålespidsen er for stort så blandingen bliver alt for fed, alternativt mangler strålespidsen helt !

Du må have karburatoren af igen til fejlfinding. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg tror røgen fra udstødning er fordi den antænder. Altså ikke en sky af benzin.
Nu er der en ny udvikling!
Jeg har skruet luftfilter af og prøvede at lukke af for alt luft og køre med starter. Bare lige for at se hvad der skete. 😃
Den gav et kæmpe prut og masser af røg. Det tyder vel på at der er tænding, og at problemet er i karburator?
Skrevet af MPB på 24-09-2016 16:32
Jeg tror røgen fra udstødning er fordi den antænder. Altså ikke en sky af benzin.
Nu er der en ny udvikling!
Jeg har skruet luftfilter af og prøvede at lukke af for alt luft og køre med starter. Bare lige for at se hvad der skete. 😃
Den gav et kæmpe prut og masser af røg. Det tyder vel på at der er tænding, og at problemet er i karburator?

Ja det tyder på tændingen fungerer når du får benzinblandingen antændt. Den kan du nemlig ikke antænde uden der er tænding på.

Du må se og få kigget ordentelig på karburatoren. Og der er noget, der siger mig, du overfodre den stakkels motor med benzin. Prøv og tage tændrøret af motoren og lad den stå et døgns tid. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif.
Afmonterede karburator og rensede den. Svømmerventilen havde en mørkegul belægning jeg fjernede med petroleum. Satte karburator på igen og startede den i første hug. 😀
1000 tak for hjælpen. Nu slipper jeg for at købe en ny klipper.
Vh
Mads
Skrevet af MPB på 25-09-2016 22:39
Hej Leif.
Afmonterede karburator og rensede den. Svømmerventilen havde en mørkegul belægning jeg fjernede med petroleum. Satte karburator på igen og startede den i første hug. 😀
1000 tak for hjælpen. Nu slipper jeg for at købe en ny klipper.
Vh
Mads

Tillykke, du må fluks på græs med maskinen inden resterne af den tropiske storm Karl kigger forbi.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis