Volvo B16 "Krabat" bliver for varm.

Hej Alle.

Da der ikke er et traktorforum poster jeg her. Jeg og en gammel ven har skiftet toppakning på hans gamle traktor. Topstykket blev planet da det lækkede mellem to cylindre. Problemet er nu at den begynder at koge hvis den bare står og køre. Han fik sin toyotamekaniker til at bestille en ny termostat hjem, men når den er i så begynder den at losse vand ud af overløbet i mængder. Ikke bare det lidt som det udvider sig første gang. Hvis vi køre den uden termostat så går det fint. Vandpumpen er ok og køleren er ny. Er det en forkert termostat vi har fået eller er der andre bud på hvorfor den opføre sig sådan?

Forslag modtages med taknemlighed.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Alle. Da der ikke er et traktorforum poster... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ChristianV på 12-09-2016 11:12
Jeg har fra forholdsvis pålidelig kilde (en uddannet mekaniker), at termostater bør prøves under tryk, (som den er installeret) da det er set at den åbner fint i en gryde vand, men reagerer anderledes tryksat...

 

Hej  ChristianV.

Tak for en interessant oplysning.

Angiver din kilde hvordan man udfører dette. Kan ikke lige se det for mig.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Fabrin.
Du har da absolut en pointe der. Nu står traktoren ikke her hos mig, men jeg har da noget at arbejde med nu, næste gang jeg ser til den.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej til alle.

Tak for svar og indput. Det var luft som var problemet. Bagerst på toppen sidder en føler til temperaturmåleren, den løsnede jeg indtil der kom vand ud. Dernæst borede jeg et 3mm hul i kanten af termostaten (den plade som der ligger an i huset) så luft også kunne komme ud den vej. Det ser ud til at fungere. Nu er det godt nok 40år siden jeg havde min gamle volvo 445, men har overhovdet ikke nogen erindring om at det var noget problem når man havde haft vandet af. Så jeg synes det er lidt mystisk


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis