Etageadskillelse minimumstykkelse (isoleringskrav)

Hej, vi planlægger en tilbygning med garage i stueplan og ønsker at udnytte rummet ovenover til beboelse. For at få værelser i niveau er det vigtigt med en tynd etageadskillelse. Vores arkitekt siger ca 35 cm, men det må da kunne laves tyndere?

Mht. bæreevne er det for mig at se ikke noget problem, hvis der anvendes stålbjælker (HEB140 fx). Men hvad med isoleringskravene over en garage? Hvor tykt lag rockwool? Og kan det gøres tyndere med andet materiale?

Vh Michael


Mvh
Michael
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du stiller spørgsmålet  >Hvad med isoleingskrav over garage<  Men det er faktisk ikke det det drejer sig om det er mere isolerings krav under beboelse. Jeg tror ikke der er andre muligheder end glasuld, stenuld eller papir granulat. Og så kommer det op i den tykkelse. Hvis du tænker på flamingo med grafit i så er der en bedre isoleringsevne, men jeg er ret sikker på at det ikke må anvendes på grund af brandfare.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du isolerer garagen, så den opfylder kravene til beboelse i bygningsreglementet, kan du nøjes med en "tynd" etageadskillelse. Lad arkitekten regne på den løsning.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis