B korrespondance hvilken indgang er mellemledning?

Hej

Jeg skulle udskifte mine ødelagte korrespondancekontakter, men har åbenbart samlet dem forkert.

Jeg forstår ikke helt de diagrammer, når jeg får sådan et diagram som vist i vedhæftet billede

Når jeg står med 2 ens korrespondance kontakter som dem på billederne .(2 billeder, et set oppefra og det næste nederste, set nedeefra) 

Hvilken skal så have fase, og hvilken skal have mellemledningen, og hvilken en skal gå videre til lampen (er det forstået korrekt at det kun er fra en af kontakterne strøm skal føres til lampen - altså ikke fra begge kontakter?)

På forhånd tak


Smeden Phi
Hej Jeg skulle udskifte mine ødelagte... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det var jo herligt at lyset virkede, det var sådan set også opgaven i 1. omgang.
Det Fabrin spørger om kan udtrykkes på en lidt anden måde,
Skal du kunne finde din kontakt i mørke  Det kan jo være rart i en gang f.eks. 
eller skal du kunne se om lyset er tændt Hvis det er udvendig lys lidt afsides kunne det være godt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Et ønske/problem er opstået.

Kan man ikke få en udlægger/ledning med fase og nul, til en stikkontakt fra sådan en korrespondanceafbryder? 

Altså uden at den nogen gange er med fase fra afbryderen, alt efter om der er tændt på ledningen, men at der konstant er fase. Hvordan skal fase så fremføres, hvad skal være anderledes i diagrammet?

(Jeg har et ønske om en stikkontakt lige ved siden af den ene afbryder)


Smeden Phi

For at kunne lave en stikkontakt under/ved siden af afbryderen, kræves det at der er en konstant fase i afbryderen samt, at der er en nul til rådighed. Om der er en fase i afbryderen, afhænger af hvilken form for korrespondance, der er lavet A eller B. Hvis korrespondancen er lavet som din skitse i det øverste billede, har du en fase i begge afbrydere. Om du har en nul, finder du lige ud af. Måske kunne et par billeder afgøre sagen. 


fase

Tak for hjælpen S.Fabrin. Havde B og der var fast fase, så nu er der strøm i stikkontakten.

Skønt.


Smeden Phi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis