Motor på pladevibrator gir problemer

Hej

Min pladevibrator har kørt max 10 timer, men nu oplever jeg at den starter uden problemer - men når den har kørt 10-20 sekunder, så begynder motoren at køre dårligt og den går ned i fart .. og så bliver den sådan selvom der er fuld gas på, og står bare stille på jorden og køre med lavt blus og noget ujævnt.

Jeg har observeret noget spøjst:
Når den står og køre ujævnt og uden kraft nok til fremdrift, så sker der det, at hvis jeg slår kontakten til benzintilførslen fra, så går der 20-30 sekunder, og derefter går den pludselig op i omdrejninger og køre som sen skal i 5-10 sekunder, hvorefter den så går ud.

Nogen ideer?
Hej Min pladevibrator har kørt max 10 timer... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og du har husket motorolie? Mange maskiner leveres uden motorolie.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Manglende motorolie var også min første tanke.

Der helt sikkert mange pladevibratorer og andre apparater med benzinmotorer, der bliver ødelagt fordi køberen ikke er opmærksom på at der skal påfyldes olie.

Hvis man er heldig kan en benzinmotor, der har sat sig fast, fås i gang igen. Fyld tynd olie på motoren og i cylinderen. Lad den stå en dag eller to. Hvis den så kan vrikkes løs igen, så man kan trække den rundt, skal man fjerne den ekstra olie og hælde normal olie på motoren. Så kan motoren måske starte, men man må forvente at få en motor der er svær at starte og uden fuld trækkraft.

Skal det gøres ordentligt skal motoren hovedrepareres. Jeg kan forstille mig at det kan være problematisk at få reservedele, så den reelle løsning er at købe en ny.
Ah ja, tak for jeres svar - jeg tjekkede olien - den var helt tom :O det VAR olie på, da jeg satte den i skuret for noget tid siden, men det er stille og roligt løbet ud - så tror, den har en læk et sted :O øv! Så jeg må igang med en hovedrenovering. Tak for jeres svar :) 

Med venlig hilsen og på forhånd tak 

MVNielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis