Motor på pladevibrator gir problemer

Hej

Min pladevibrator har kørt max 10 timer, men nu oplever jeg at den starter uden problemer - men når den har kørt 10-20 sekunder, så begynder motoren at køre dårligt og den går ned i fart .. og så bliver den sådan selvom der er fuld gas på, og står bare stille på jorden og køre med lavt blus og noget ujævnt.

Jeg har observeret noget spøjst:
Når den står og køre ujævnt og uden kraft nok til fremdrift, så sker der det, at hvis jeg slår kontakten til benzintilførslen fra, så går der 20-30 sekunder, og derefter går den pludselig op i omdrejninger og køre som sen skal i 5-10 sekunder, hvorefter den så går ud.

Nogen ideer?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du skiftet olie på maskinen. Det bør man gøre efter 2-3 timers brug.

Er der chocker på maskinen, det kan også være den der driller.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg har aldrig skiftet olie nej ... det kan jeg da prøve, men er det specielt på en pladevibrator? .. for jeg har da heller aldrig skiftet olie på min 8 år gamle plæneklipper (kun påfyldt når den var lav) og den har altid fungeret
Chokeren ved jeg ikke hvordan jeg skal teste .. ?
Tja olien kan måske spille ind. Uanset maskine bør man altid skifte olien efter 2-3 timers kørsel, da der fra fabrikken kan ligger små metalspåner, og snavs i maskinen.
Hvis der er en choker skal den slåes fra når maskinen er igang.
Det kan også være luftfilteren der stoppet til med snavs.
Har du et billede eller andet af maskinen, det kan hjælpe meget.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

olie ska der være nok af, men ikke mere end fabrikanten siger.

jeg hælder mere til karburatoren-- sådan en har en svømmer

sådan en regulerer benzinhøjden i sig selv og dermed hvor meget benzin kaburatoren har

at afbejde med,

når en moter er kold sklal den have en fed blanding men når den er varm en magrere.

så det passer med svømmerfejl.

kig efter en rund ting i bunden af karkuratoren- deri bor svømmeren.

 

hilsen sure gamle michael

 

ps billeder kunne måske hjælpe

 

pps jeg håber ikke det er en diesel- så har jeg slidt unødigt på mit tastatur,


 

Annonce
Det kunne være at karburatoren løber over,, så motoren får for meget benzin.
Hvis du lukker for benzin tilførslen efter brug, og først åbner igen, når maskinen skal køre, når benzinen sefølgelig ikke at løbe ind i cylinder, og den så vil være svær at starte.

hvilken motor/plade vibrator er det?

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Jeg tænker at det passer med at den får for meget benzin - det vil give mening at når jeg så lukker for benzintilførslen så køre den som den skal lige før den går ud ( fordi den får mindre benzin og til sidst dør helt) - men jeg er ikke helt med på hvad jeg evt kan gøre ved det? .. jeg slår altid choker fra når den er startet ..

Det er denne:
http://www.bauhaus.dk/herkules-pladevibrator-rp-800-b.html

Jeg vil meget gerne smide en video op af hvordan den køre, jeg er bare først hjemme søndag
1. Enten sidder svømmeren fast, og det kan du modvirke ved at 'tappe' let på svømmerhuset med bagsiden (håndtaget) af en skruetrækker. men oftes set dette når en motor har stået stille meget lang tid.

2. Ellers lukker svømmerventilen ikke korrekt til, måske fordi der sidder snavs mellem den og ventil sædet, som gør at benzin kan smutte forbi, og fylde svømmerhuset op med benzin

3. ventil sæde og svømmer ventil er slidt.

-jeg ville skrue svømmerhuset af (hvis mugligt) og prøve at rense ved svømmer/ventil og sæde. ellers tage hele karburatoren af og rense den.


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
ja, man kan også trykteste karburatoren for at sen om den faktisk er utæt ved svømmer, men det kræver en lille håndpumpe og trykmåle ur (hedder det vist)

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Morten2k skrev den 08-09-2016 15:24:19

Hej

Min pladevibrator har kørt max 10 timer, men nu oplever jeg at den starter uden problemer - men når den har kørt 10-20 sekunder, så begynder motoren at køre dårligt og den går ned i fart .. og så bliver den sådan selvom der er fuld gas på, og står bare stille på jorden og køre med lavt blus og noget ujævnt.

Jeg har observeret noget spøjst:
Når den står og køre ujævnt og uden kraft nok til fremdrift, så sker der det, at hvis jeg slår kontakten til benzintilførslen fra, så går der 20-30 sekunder, og derefter går den pludselig op i omdrejninger og køre som sen skal i 5-10 sekunder, hvorefter den så går ud.

Nogen ideer?

 

Hej Morten 
Fandt du mon nogensinde ud af dit problem med pladevibratoren - jeg har samme problem med samme maskine, og efter at den havde kørt ujævnt i nogle minutter, satte motoren sig helt fast - så jeg kunne også godt bruge lidt hjælp :) 
Mvh m

Med venlig hilsen og på forhånd tak 

MVNielsen

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis