Må man sløjfe en stikkontakt

Hejsa

Jeg har en stikkontakt, der er placeret uhensigtsmæssigt, som jeg gerne ville sløjfe. Problemet er at der er ledninger både til og fra den, og jeg ved reelt ikke, hvor de render hen..
Må/kan man blot samle ledningerne, evt. Med muffer og krympe dem? De ville i så fald blive gemt inde i en ny pladevæg..

Tanken er er få trukket til nye kontakter fra et tilstødende rum, hvor der er jordleder..

Eller er det eneste rigtige at finde ud af, hvor hulan de render til/fra? (Det er noget med ind under et gulv og sådan, så det er ikke helt så ligetil😖

Gode idéer er velkomne..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej du må ikke gemme samlinger at vejen...
Men din elektriker kan sikkert få fjernet ledningerne, så den kan nedlægges..

Vi prøver igen, i morgen --
Ok.. nej, jeg tænkte det nok.. æv.
Må man egentlig selv fjerne en kontakt, hvis man kan se ledningerne hele vejen? Altså så man ikke monterer noget? Men blot fjerner den komplet (inklusiv installationskablet selvsagt)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja, såfremt der ikke er sløjfninger, så der opstår skjulte samlinger, må stikkontakten gerne fjernes.

fase

Må eller må ikke -  det er nok et af de spørgsmål man ikke skal stille. For skal  der gå 100% paragraf i det, så må man udskifte en stikk. hvis der sidder en i forvejen, men man må ikke SELV pille ved den faste installation. Og en kabel der er sat fast imellem 2 stikk. er fast installation, ianset om den er synlig eller ikke. . 

Men ellers fuldstændig enig i begge ovenstående svar. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det er kabel installation må man gerne fjerne stikkontakten, og krympe kablerne og gemme det væk.
Men det er stadig en job for en elektriker.

>hvis det er en kabelinstallation må man............. og gemme dem væk< Må man det ? med strøm på ? det er ihvertfald ikke særlig godt


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville nok slukke for strømmen først 😜
Men ha Du må gerne krympe kabler, og gemme dem. Også selvom der er strøm på efterfølgende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis