Revne/brud i flagstang af træ

I forbindelse med vedligehold af min flagstang opdagede jeg ca. 2m fra toppen (13m i alt) en revne.

Revnen er en kombination af den "snoede revne" som kommer helt fra bunden og så en krans af knaster fra grene, som i sin har siddet i en krans omkring stammen.

Jeg har forstærket bruddet med en "lus" på begge sider og skruet disse "lus" sammen med skruer af rustfrit stål - skruerne spartles og overmales, og kan ikke ses.

Vil det være en fordel yderligere at "binde" nogle "bælter" (ligesom ved fiskestænger) til yderligere at forstærke over og under bruddet - bælterne gennemvædes med træbeskyttelse og overmales.

Mvh
KSor, Århus V
I forbindelse med vedligehold af min flagstang... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til at lægge uden på rør som er varmeisolerede / kuldeisolerede, brugte man tidligere "klötsel" - det bruger jeg selv til vores rør, fordi vi har både gamle og nye isoleringer. Og med "kløtsel" så bliver det mere ensartet - og pænere end skum-isolering.
rørene isoleres med rockwool / asbest / glasuld eller hvad man nu brugte i gamle dage, med lidt tynd ståltråd viklet om, uden på dette et lag papir / eller nærmest papagtigt karton. Uden på dette igen kløtsel, som holder det pænt sammen i bøjningerne.

Kløtsel maler man så til sidst - men det har sikkert mere til formål at holde isoleringen på plads

Om det kan bruges til flagstænger kan jeg ikke sige noget om.

To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også