Lamelplank på gammelt trægulv - stort problem

Hej,

Vi er i en speciel situation. Vi har lagt en lamelplanke gulv (4mm eg på krydsfiner) oven på et ældre trægulv i vores lejlighed. Vores erfarne håndværkere brugte tid på at sætte skruer alle steder så det ikke lå og knirkede under det nye gulv. Enkelte steder blev store huller/meget nedslidste steder blev der sat en ny lægte i så gulvet lå stabilt.

De fleste steder håndværkerne med det nye gulv ville "tilpasse sig" og "falde til" Problemet er bare det har det ikke gjort. 

Vi går rundt og "vipper" - eller træder på gulvet der så synker i ved belastning (fod fra barn som voksen.)

Vi har omkring 10 steder vi blir nødt til at gøre noget for ikke at blive tossede over gulvet giver efter når vi går på det. Men hvordan gør man det nemmest ?

Én  mulghed er at tage gulvet op. Den er bare udelukket - det er simpelthen for dyrt og besværligt.

En anden mulighed  jeg har teoretiseret mig frem til er at bore meget små huller i det nye gulv - der hvor det synker mest i. Dernæst sprøjte en flydende masse ned i hullet med en meget sprøjtepistol eller lignende - vente til det hærder  håbe på det har hjulet lidt. Til sidst  reparere borehullet i det nye gulv med træpolyfilla eller lignende ?

Mulighed to aner jeg bare ikke hvordan jeg skal gå til - hverken materialer eller teknik ?

 

Der kunne også være andre muligheder jeg ikke har tænkt på - derfor søger jeg hjælp.

 

OBS, jeg er ikke ekspert men jeg ved vi har et "svømmegulv" så jeg er nærvøs for at skrue det fast - eller  at den masse man putter i hullet kan binde det nye gulv til det gamle.

Håber på hjælp til den her kattepine.

 

 

 

 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en gulv som det du har lagt KRÆVER et plant og fast gulv normalt lægger man det gulvspånplader for at være sikker på at undgå store lunker, det skal ikke mange mm ujævnheder til for at gulvet gaber. tror ikke at du med den nuværende underlag kan få et godt resulat
Hej,
Tak for dit input. Jeg ved dog ikke lige hvad dit forslag går ud på ? - men jeg kan da lige nævne at der ville komme en masse problemer hvis vi skulle hæve det samlede gulv yderligere op i niveau fx ved ekstra underlag oven på det gamle trægulv. Dertil var det ikke muligt og ønskværdigt at fjerne det gamle trægulv.
I et rum spartlede vi det det da det var særligt ujævnt - og her ligger det bare godt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, at spartle de gamle brædder (efter de er skruet fast) er nok den bedste løsning. Hvorfor kan det ikke tages op igen? Det har jeg gjort flere gange med et gulv i et værelse og hvis man nummererer plankerne er det ligetil at lægge dem igen i omvendt rækkefølge
Hej Pilehave.
Tak for dit bud på en løsning.
Det kan være vi skal genoverveje den løsning - vores håndværker sagde bare det ville tage 10 timer bare at tage gangen op og lægge den igen. Det hedder så nok 50+ timer for hele lejligheden.... Av av av.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også