Maling af fliser

Hej.

I mit nye hus er der nogle ...hmmm..mindre pæne fliser på badeværelsets vægge. Den gode, gamle brune stil !

Jeg ved, at sådanne fliser KAN males, men kan det komme til at se pænt ud ? Og hvilken slags maling skal man bruge ?

Tak.
LS
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan det faktisk godt, især hvis du bruger en neutral lys farve (fremhæver ikke fugerne på samme måde som en mørk kan). Processen er lidt besværlig og MEGET GIFTIG. Få råd og vejledning af din farvehandler.

Mvh.

Jan R.
Hej

Når vi maler, er 80% af det samlede resultat forarbejdet. biggrin
Du skal først, rense fliserne godt og grundigt med grundrens.
Så skal al kalken af fliserne, mæt fugerne med vand først.
Hvis fliserne er højblanke, skal de slibes med fin sandpapir.
Så findes der et produkt der hedder hæftegrunder, som binder på alle glatte flader, så som fliser, plastic, o.s.v.
Det grundmaler du fliserne med 1-2 gange, afh. af produkt.
Derefter skal du male 2 gange i ønsket kvalitet og farve.
Men husk desto højere glans du bruger, jo mere robust, bliver overfladen.
Derefter skal der udvises hensyn til den nymalede flade, igen afh. af produktvalg, da den først skal hærde op og blive hård i overfladen.
Go fornøjelse

Colormann
Og Colormann - jeg er fortsat imponeret over dine præcise beskrivelser, uden hang til reklame for din malerforretning - det er flot (men det er altså tilladt at bruge et par linier efter underskrift med henvisning til butik eller www-side, bare du ved det - noget for noget smile).

Mvh. JørgenE
Hej

Når man læser colormanns udførlige beskrivelse af korrekt udført maling af fliser, står det klart, at arbejdet ikke er lille og der skal da også bruges en del materialer, som også koster.
Personlig ville jeg istedet skifte fliserne ud. Arbejdet er sikkert ikke meget større og prisen (afhænger selvfølgelig af hvilken flise der vælges) overkommelig.
Samtidig får man mulighed for at sikre tætheden med et moderne vådrumssystem i f.eks brusekabinen.
Kosmetisk er malede fliser måske for nogen mennesker acceptabelt, men det kommer altså ikke på højde med nye fliser.

mvh Anders Kruse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også