Ny motor på blæser

Hejsa. Jeg er ved at skifte en el-motor på en gammel blæser. Den gamle motor var også til kraft men så helt anderledes ud der hvor ledningen var sat på. Så jeg er lidt i tvivl om hvordan ledningen skal monteres... Nogen bud??

Jeg skal bruge blæseren til at suge støv ud fra et rum mens vi sliber noget betongulv

Med venlig hilsen

Anders

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt de tre faser på U1, V1 og W1. Du har vist et billede af noget, der måske skal forestille en mærkeplade. Er det fra den motor, du skal til at montere eller er det den gamle?

fase
Du har en gearing på jævnfør det mærke du har vist, hvilken du skal fjerne, for ellers får du intet ud af din blæser. 100rpm er der næsten ingen blæsere der leverer noget luft ved.

Hvor mange rpm må din blæser/udsuger køre med?

Men som s. fabrin skriver, så skal du "bare" sætte L1, L2 og L3 på hhv. U1, V1 og W1, og så lade kobber pladerne sidde på W2, U2 og V2, så de tre "kortsluttes"/laver et stjernepunkt.
Så vil motoren blive forsynet med 230V over viklingerne. (Stjerne koblet, knapt så mange krafter, knapt så meget energi forbrug)

Kig på motorens mærkeskilt, et eller andet skilt i messing eller alu typisk.
Hvis motoren må blive forsynet med 690V, så kan du flytte de tre plader til U1-W2, V1-U2 og W1-V2, men stadigvæk kablets L1, L2 og L3 monteret på U1, V1 og W1.
Sådan vil motoren være koblet i trekant, og den måde yder den mest, men bruger selvf. også mere strøm så, men du får den bedste udsugnings effekt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis