Alt for varmt vand i bruseren

Hejsa LDS

Vi har næsten lige købt hus, og er selvfølgelig super glade for det. 

I fredags brokkede konen sig dog over, at vandet var super varmt i bruseren, og selvom der blev skruet helt ned på max kold, så skete der næsten ikke noget. Der er dog forskel på varmen, hvis man skruer op for denne - så bliver det trods alt varmere kan man mærke... Trykket fejler heller ikke noget, og det ændres ikke når man skruer mod det kolde. 

Vi har boet i huset i et måned, og har ikke tidligere oplevet problemer med vandet. Det kører som det skal alle andre steder i huset ink. vandhanen i badeværelset. 

Er det bare blandingsbatteri der skal renses, eller er vi ude i noget helt andet her? 

På forhånd tak for hjælpen! 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gælder det også forbrugsvandet i køkkenet og andre udtag?

Er der fjernvarme?

 

Det lyder som om du har et termostatblandingsbatteri i badet.
Reguleringen i et sådant kan gå trægt, f. eks på grund af kalk eller urenheder, hvor regulatoren skal bevæge sig.
Jeg har flere gange løst problemet ved gentagne gange at skrue op/ned på termostaten, men ellers må man prøve at afmontere det og lade indmaden stå med eddikesyre i et stykke tid.
Husk t lukke ved hovedhanen imedens det er skilt ad

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Husk at lukke ved hovedhanen imedens det er skilt ad

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar!

Jeg lukkede for vandet, og gik i gang med at "hamre og banke" på det rustne lort, og efter at have bakset med skidtet i næsten en time fik jeg endelig løsenet nok til at få termostaten ud af armaturet. Den fik en 1 time i noget eddike, og blev monteret igen efterfølgende hvorefter det virkede igen.

Tak for hjælpen!
nu hvor du har bekræftet at det var blandings batteriet....og fået det fikset, så kan det jo være at der ikke går så lang tid inden det igen giver "udfodringer"
jeg vil hølde øje med tilbudsaviser i byggemarkeder - du kan ofte få et nyt hans grohe fra 5-600 kr, hvilket er billigt og så holder det i mange år.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis