Varmeelement

Hej Alle

Jeg er igang med at prøve at lave en dehydrator selv.
Til den skal jeg bruge et varmeelement.
Det skal kunne varme en næsten lukket kasse med en blæser op til 60-70 grader.
Kassen er ca. samme størrelse som en flyttekasse.

Jeg kunne tage f.eks en toaster og bruge, jeg synes bare de har liiiiiiiige i overkanten med Watt.

Er der nogle der ved hvad man kan bruge til opvarming som ikke ligger på 5-600W men nærmere 100-150W

VH
Jvjensen 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hårtørre ??? Den giver meget luft ved en rimelig lav temperatur og så sparer du blæseren.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det kunne være en varmepære: http://www.harald-nyborg.dk/p9349/varmepaere-175w-energisparer
Så kan du styre temperaturen med en lysdæmper.

Eventuelt kan du lade pæren varme et finmasket trådnet (metal-fluenet), så du får varmen fordelt

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

et skud i tågen, kunne evt. være en el tænder fra et pillefyr måske ?
Skrevet af melander på 05-09-2016 08:42
et skud i tågen, kunne evt. være en el tænder fra et pillefyr måske ?

Det er faktisk en rigtig god ide :-)
Vil sådan en kunne holde til at være tændt længere tid?
I et pillefyr tænder den vel kun én gang?

 

 

Annonce
Det ved jeg faktisk ikke om de kan, under optænding i fyr er det jo kun nogle minutter af gangen.
Skrevet af jvjensen på 04-09-2016 21:32
Problemet med den er lidt at den skal varme for at blæse.
Tror også en hårtørre er højt oppe med Watt..
Blæser bliver bare 12v fra en computer

For du skal kunne holde en nogenlunde konstant temperatur bliver du sikkert nød til og have en form for termostat på din opstilling.

Vi andre bruger i øvrigt varmluftovnen, der har indbygget en termostat, når der skal tørres frugt. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kunne helt sikkert også købe en billigere.
Det er mest for at prøve at lave en selv som et projekt..
Har også tænkt mig termostat, men er i tvivl om hvor vidt en eltænder vil kunne holde til at blive tændt og slukket tit
Skrevet af jvjensen på 05-09-2016 13:45
Kunne helt sikkert også købe en billigere.
Det er mest for at prøve at lave en selv som et projekt..
Har også tænkt mig termostat, men er i tvivl om hvor vidt en eltænder vil kunne holde til at blive tændt og slukket tit

En eltænder til et pillefyr har naturligvis en begrænset levetid. Spørger du mig, vil jeg umiddelbart mene den ikke duer til dit projekt grundet dens meget lille rødglødende overflade. Prøv med en hårtørre til 100-150 kr. De moderne plejer og have omskiftning mellem 2 eller 3 "varmeafgivelser".

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis