Vådrumsmembran under Vådrumsmaling ?

Hejsa

Har har et lille københavner badeværelse. Jeg får sat fliser op til ca. 2 meters højde, hvor der er vådrumssikret indenunder. Den sidste meter op til loftet og loftet vil jeg gerne male selv med Vådrumsmaling. Jeg bliver nu i tvivl om jeg skal vådrumssikre deroppe også og så male med Vådrumsmaling bagefter? Hvis ja, kan man male med Vådrumsmaling på en vådrumsmembran ?
Håber du kan hjælpe mig :-)

??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mig bekendt kan maleren godt lave en brugbar vådrums løsning fra overkant fliser op til loft det SKAL bare være en vådrums løsning men der findes også to typer malinger til badeværelser, en til fugtig zone og en til våd zone. Hvis du vil være helt sikker og har en sjat vådrum til at stå, så pensel et lag på. Vådrums spartel på, slib og mal med vådrums maling. Du kan godt male direkte på membranen men det ser ud af helvede til :-)

km
Tak for dit hurtige svar :-)
Hvis jeg har forstået det rigtigt så skal der vådrumssikring i hele rummet op til loft og loftet med? Og derefter vådrumsspartel, pudse og så Vådrumsmaling. Havde håbet på at jeg kunne slippe med at spartle og pudse....

??
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej som sagt, mener jeg maleren kan lave en løsning til den sidste meter op, det ser man i hvert fald adskillige nye huse. Det var mere hvis du havde en rest vådrums sikring fra da mureren var der.
Jeg mener bare de vådrums spartler (altså ikke murer vådrums sikring) og derefter maler med en bestemt maling. Ham her er fra Århus men prøv at ringe, så er jeg sikker på de fortæller præcist hvad du skal købe.

https://www.malgodt.dk/indendors-maling/badevaerelsesmaling

km
Mange tak for hjælpen, jeg prøver :-)

??
om du skal have vådrumsmembran over 2m fra gulv er afhængig af afstanden til der hvor bruseren sidder. du finder nogle eksempeler i SBi anvisning 252.
kort sagt der skelnes mellm vådzone og fugtig zone. små vådrum omfatter vådzonen hele
rummet. Små vådrum defineres som mindre end 3,25 m eller med bredde mindre end 1,30 m.
I fugtig zone skal du bruge vådrumsmaling, men behøver ikke nogen vådrumsmembran.



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Korrekt men det behøver ikke nødvendigvis at være murer versionen (membran). En godkendt maler løsning er vandtæt i sig selv.

men ikke anbefalelsesværdig i hele bruseren (tilføjelse for egen regning efter utallige byggemøder med feks rambøl og andre)

læs mere her http://www.godevaadrum.dk/sporgsvar/Sider/default.aspx

km

Nu ved jeg godt at trådstarter nok er færdig, men det kan jo være der er andre der læser det på et tidspunkt.

Vådzone går fra gulv til loft, eller til 230cm som jeg har forstået det, så maling over 200cm er i følge SBI ikke godt nok, men spøgrsmålet er om det har nogen praktisk betydning.

Vådzonen på væggene går helt til loft. I særligt høje rum kan området over normal loftshøjde dog betragtes som fugtig zone

Jeg har selv kigget efter andre vådrumsløsninger andet end fliser (maling), da jeg har en skråvæg hvor der der skal være et badekar under. De løsninger med maling jeg har fundet dokumentere på ingen måde, at de opfylder den danske standard, men refere bare til en svensk.

Ret mig endelig hvis det er forkert det jeg skriver... Eller hvis nogen kender en malingsløsning til vådzone.

En tung væg skal ikke vådrumssikres, og sandsynligheden for at du har sådanne er tilstede.
En epoxymaling fungerer som vådrumsmaling, udover findes der mange andre løsninger, bla. https://www.maling.nu/maling-til-koekken-og-bad-vaadrumsmaling-glans-25-3-ltr/

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
http://www.mba.malermestre.dk/media/1359/vaadrumspjece.pdf

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også