Erfaringer/billeder med udv. trappe med stålvanger

Hej alle

Jeg skal have lavet en lille trappe (4 trin) fra soveværelset ud til haven. Jeg er ikke meget for at bygge den i træ pga. vejrpåvirkning. En støbt trappe bliver for klodset at se på.

Jeg overvejer derfor købe et par trappevanger i silvan og eftefølgende trin af terrassekomposit brædder.

Jeg er bare - meget - nervøs for, hvordan det kommer til at se ud med de vanger, er de for billige/grimme, eller fungere de fint?

 

Er der nogle af jer der har brugt dem, eller eventuelt har billeder/link til færdige trapper med de vanger?

 

God søndag.

 

Vanger:

http://www.jemogfix.dk/paele-stolper__1868/trappevange-til-4-trin_9037757
https://www.silvan.dk/byggematerialer/trapper-tilbehoer/park-trappevanger?id=1458127405906&type=product

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De ser nu fine ud. Du skal naturligvis have 2 stk. og så placere dem 15-20 cm inde fra hver side. Det man så kan se på den færdige trappe (forfra) er kun de 2 lodrette poster i hvert trin. Trinene kan godt være lidt bredere end vangen indikerer. Det vil skjule jernkonstruktionen lidt mere.
Ved Jem og fisk viser de 28 cm så kan trinene godt være 30 cm Dem fra silovan er ikke målsat.

Der er i princippet 3 måder at lave sådan en trappe på: (ud over støbt og fliser m.m. )

1. Som du har vist

2. med 1 kraftig skrå firkantrør midt under og så med 4 påsvejsede trin holdere

3. Med 2 sidevanger i f.eks. terassekomposit brædder og så kraftige skruer ind i enderne på trin. evt. en liste i samme materiale til at lægge trin af på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nej med "den pris" bliver det sikkert smukt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis