røgalarm starter uden grund

Jeg har søgt lidt på nettet, og fandt også denne tråd https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/159290

Dog uden løsning. Jeg har nogle optiske røgmeldere, og de bibber ikke som ved lavt batteri, de starter sådan 4-5 sek og stopper igen. Er ikke hver nat, og ikke altid den samme. De har været støvsuget, skiftet batterier osv. Det ender altid med de ligger i en bunke her på køkkenbordet. Vi har genvex, men alle sidder over 1 meter fra indblæsning, og vi er ikke lige i fyring sæson lige nu så tænker heller ikke det kan være det.

Nogen der ved hvad det kan være, løsning. eller en model der virker.? Skal selvfølgelig ikke være en af dem som har dumpet samtlige test over ikke at starte når der så er brænd

\René

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På fabrikken hvor jeg arbejder har vi nogen optiske røgalarmer der skal lukke brandporte i forbindelse med brand. Når de begynder at lukke utilsigtet, tager jeg dem ned, skiller dem ad og renser det optiske hoved med lidt forsigtig trykluft. Så virker de igen i 3-5 år afhængig af støv indhold. Jeg ved godt at der står i vejledning at DET MÅ MAN IKKE ! !

Nogen gange er de samlet med skruer der ikke kan drejes ud igen. Så må du nøjes med at puste med trykluft  ind i dem og håbe at det virker. Har du ikke kompressor må du bruge munden og evt. et sugerør / pusterør for at styre luften. Det det drejer sig om er at f¨støvet af det optiske øje, så den kan se klar igennem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg blev vækket for ca 14 dage siden, af en røgalarm der gik i gang....Efter en tur rundt i huset kunne jeg konstatere at der ikke var røg eller ild nogen steder
Jeg prøvede at skille den ad, støvsuge den og sætte nyt batteri i, men efter den havde siddet mindre end 4 timer, begyndte den igen at hyle, som om der var tæt tåge i huset.
Jeg besluttede derfor at indkalde til øråd og fik den stemt hjem... den er nu erstattet med en yngre model


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Selv helt nye har det med gentagne at gå igang helt uden grund (f..... til at blive vanvittig af) man får jo et chok om natten. Er det fordi de er for følsomme - eller er det blot fordi de har været uheldig at "fange" (reg.) et enkelt støvfnug. ?
Ja jeg har altid haft en ide eller nærmer konspirationsteori omkring hvorfor de ALTID går i gang om natten, men er ikke kommet sandheden nærmere......,
sjovt nok er mine altid endt med at gå i stykker (vold) første gang de beeper efter ny batteri. I ved godt... midt om natten, det mørkt og man vil bare gerne have den pillet ned uden at tænde lys og blive for vågen, besvær med at dreje den ned fra loftet og stikket på 9volts batteriet sidder uhjælpeligt fast. Det kan ikke ende anderledes end at alarmen går i stykker, hele huset er vågen og man går hjertegaloperende til køjs igen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
En edderkop på besøg i en røgalarm er nok til at sætte den igang , og det sker som regel om natten............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
De h...... sirener kan også finde på at gå igang, mens man er i fuld gang med at lave børn.
hvad jeg har fået fortalt skal de skiftet hver 10 år om det så holder ved jeg ikke

vedr røg alarmer vælg trådløse der snakker sammen, udløses en i kælderen så hyler den på 1 sal også
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis