Spartle gulv efter støbing.

Hej alle

Vi har nu fået støbt vores nye gulv og måler så at der er ca 4 mm små lunker hist og pist.
Spørgsmålet er nu, hvor lang tid skal der gå før man kan spartle?.
Gulvet skal jo tørre min 28 dage, kan man spartle før gulvet er gennemtørt eller???

Hilsen Carsten😎
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
4mm lunker, der var nok een der var ikke ivrigt nok da han svummede.
Hvad har du støbt med?

Hvad for en spartel? Et cementbaseret afretningslag kan du sagtens lægge efter 3-5 dage - husk primer for at holde vandet i afretningslag.

En beton tørrer ikke - den hydrerer. Hydrationen afslutter ca efter 28 dage (alt efter vand-cementtal) - før restvandet er udtørret går nogle år.


Hej Mjølner

Det er lavet på gammeldaws maner, håndkraft med støbemix og trillebør😎.
Det er rettet at på "bedste" vis med leder o.s.v. Men noget er vist lige løbet fra os.
Ang hvilken slags spartel så tænker jeg noget skalflex eller Weber.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det skal spartles til tæppe ville jeg nok rette lunkerne og dagen efter spartle hele gulvet. Nogen hjemme lavede cement gulve kan godt være lidt hårde ved tæpperne oå langt sigt. Du kan bare bruge alm alfix plane mix. Kurven for de 28 dage er meget stejl og når op på 80 \ 90% den første uge derefter flader den ekstremt ud op til de 28 dage.

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også