Godkendelse af tilbygning

Hej.

Vi skal til at bygge en udestue/tilbygning der skal forbinde 2 bygninger med hinanden.

Den skal være opvarmede så den skal kunne godkendes som beboelse.  Vi skal til at igang med at tegne bygningen så det er ikke helt på plads endnu.

Er det helt umuligt at få godkendt en bygning med så mange m2 facade i glas med energivinduere?

Er det muligt selv at lave varmetabs beregningerne, eller kræves der at det er en professionel?

Ide skitse.

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal lave en energirammeberegning med SBi 213 - Be15.til byggeandragelsen. Enten køber du programmet og lærer at bruge det (http://www.sbi.dk/miljo-og-energi/energiberegning/anvisning-213-bygningers-energibehov) eller du hyrer dig nogen, der kender programmet og taster i 0.5
Nu er der ikke nogen nordpil på tegningen. Med alt det glas vil problemet nok mere være en solidt overophedning end en for stort varmetab igennem vinduerne.
har du tænkt på hvordan du vil komme af med alt den varme?

Bygningen skal forbindes til Genvex anlæg, så jeg regner på den måde med at varmen kan bruges i resten af huset efter behov ellers bare ledes ud via anlægget. Desuden kan gulvvarmen også bruges til at lede varmen væk fra gulvet når varmen er slukket om sommeren. Nogen idé om hvad det koster at få lavet sådan en beregning. Jeg har googlede mig til priser fra 1000 kr. men hvad hvis beregningen ikke går op og der skal laves noget om for at nå målene?

Glaspartierne står ca. nord/syd

Hvad så - blev der bygget til og hvad endte det med ? Og hvad blev prisen pr m2 ? :-)
Er selv ved at overveje en tilsvarende løsning :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis