Hvor lang tid kan beton være i en betonkanon

Hej

Hvis man får en betonkanon til at levere betonen til at projekt og der skal støbes i to etaper, hvor lang tid kan betonen "holde sig" i betonkanonen før det størkner eller brugbarheden ryger?

VH

Martin

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den forstår jeg ikke helt.
1. Skal du betale ret meget for at have en betonkanon til at stå og vente. Afhængig af tiden naturligvis, men sikkert lige så meget som at få dem til at komme senere med et nyt læs.
2. Så hærder det med nogenlunde samme hastighed i kanonen som det du har støbt i 1. etape, hvis det er det er problemet.
3. Kommer det an på hvordan de har blandet betonen, Med Rapid cement hærder det hurtigere end basis. Men de har også andre ting der kan få beton til at hærde langsommere. Hvis man støber med store mængder beton i varmere lande, forsinker man hærdningen og derved øger styrken ved at bruge en masse knust is i betonen. Jeg har set verdens største vandkraftværk, og der fået fortalt hvor store mængder der blev lavet, men det husker jeg ikke lige tal på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja processen er der, og det tager af holdbarheden i længden, og jeg tror at 2-3 timer er maksimum. Har jeg en blanding i blandemaskinen som kommer til at stå lidt længe, kan det begynde at danne klumper, og så tilsætter jeg vand og gør det på den måde "acceptabel". Men jeg er sikkert på at styrken er forringet lidt. Det har er almindelig lomme viden. Men prøv at forklare lidt nærmere hvad projektet går ud på og grunden til 2 etaper.
Men for at være helt sikker må du ringe til betonleverandøren. Både for priser og deres ekspertise.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skal støbe fundament med fundablokke.
Vil derfor fylde renderne med beton, afvente et par timer til betonen har størknet lidt og derefter sætte blokkene i betonen og støbe færdig i dem.

Grunde til jeg vil vente er for at sikre at beton kan bære fundablokkene, da jeg sætter fundamentshøjden med fundablokkenes overkant.

Håber det giver mening.
Skal støbe fundament med fundablokke.
Vil derfor fylde renderne med beton, afvente et par timer til betonen har størknet lidt og derefter sætte blokkene i betonen og støbe færdig i dem.

Grunde til jeg vil vente er for at sikre at beton kan bære fundablokkene, da jeg sætter fundamentshøjden med fundablokkenes overkant.

Håber det giver mening.
Annonce
Jeg tror det bliver alt for dyrt, hvis betonkanonen skal vente i to timer..
Det bliver også alt for stressende at skulle sætte fundda blokkene når du har betonkanonen stående og vent, du ender med et dårligt resultat..
Få fyldt renden med betonkanonen, og bland selv beton til blokkene, de tager ikke så meget..

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg tror det bliver alt for dyrt, hvis betonkanonen skal vente i to timer..
Det bliver også alt for stressende at skulle sætte fundda blokkene når du har betonkanonen stående og vent, du ender med et dårligt resultat..
Få fyldt renden med betonkanonen, og bland selv beton til blokkene, de tager ikke så meget..

Vi prøver igen, i morgen --
Prisen på betonkanon er ikke noget problem. Det er mere holdbarheden på betonen i kanonen.
Jeg skal også have støbt gulv ud over at støbe i blokkene.
Derfor ville jeg gerne bruge kanonen til det hele.
Det kan ikke lade sig gøre i et hug det der. Støn rendende og sæt blokke en dag. Dagen efter kan støbe blokkene filde evt selv hente det du skal bruge på en trailer. Og efter kan du støbe gulvet. Det tager længere end du regner med at sætte blokkene. Eventuelt kan de læsse det af til blokkene som vandes godt dækkes ned så er måske heldig du kan fylde et i til sidst.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Når nu prisen ikke er et problem, ser vi bort fra den. Med mindre du bestiller betonen, så den er længere om at afhærde, er tiden højest ca. 75 minutter, inden den skal være udstøbt. Men hvorfor vil du vente et par timer, inden du sætter Fundablokkene. Blokkene kan du sætte med det samme, når betonen er hældt i renden. Sæt en række og fyld beton i, så står rækken. Betonen er så fast, hvis du f.eks. bestiller den med sætmål 0 -3, at du sagtens kan sætte en række med det samme. Du skal selvfølgelig have sat galger op og spændt snore ud til afgrænsning af din sokkel parat, inden betonen fyldes i.

fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis