Nyt gulvvarme på strøer, isolering?

Hej LDS

Jeg er igang med en større omgang i mit hus fra 1976.

Gulvet skal alligevel op så der kun ligger strøerne tilbage.

Lige pt er opbygningen noget der ligner;

20cm singels->0,07mm plastik til at stoppe betonen for at løbe ned i singels (ligger meget tilfældigt af hvad jeg har set i andre rum)->10cm klaplag->0,07mm fugtspærre som er ført op langs vægge->50mm mineraluld isolering mellem strøer->strøer på opklodsning 60cm c/c, cirka 7cm høje

Da huset er født med et 1 strengs radiator system som er lidt uheldigt placeret, tænker vi at vi gerne vil flytte dette. Derfor falder tanken selvfølgelig på gulvvarme. Dog er jeg bange for at meget af varmen vil forsvinde "ned" i gulvet istedet for ud i rummet.

Har i nogle gode råd til hvordan dette kan løses?

Jeg vil helst ikke (læs kommer ikke til at ske) tage strøerne op da alle indervægge står på disse.

Jeg har læst nogle artikler hvor jeg kan se at de sætter isolering op imellem strøerne og bruger vindpap til at holde det op imod selve spånplade undergulvet, kunne det være en løsning? Jeg kan forstå at man ikke må putte mere end 50mm isolering ned i gulvet hvis der ikke ligger isolering i/under betonlaget.

Håber i kan hjælpe en fortvivlet hus ejer som ikke ved hvilken retning han skal gå 


Henrik
Hej LDS Jeg er igang med en større omgang i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af cdp på 13-09-2016 06:07

Jeg så man kan købe en ca. 10mm isolering med alu på begge sider og højisoleret kerne... om det er realistisk til pris og formålet og ikke taber effekt med tiden, ved jeg ikke, men et firma havde det med på et større kræmmermarked her i sommer.

Hvis isoleringsprodukter bliver solgt på kræmmermarkeder - og ikke i byggemarkeder - må man godt tænke sig om tre gange, inden man bider på...

 

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Skrevet af cdp på 13-09-2016 06:07

Min kammerat lagde traditionel indstøbt gulvvarme, med 300 mm flamingo i bunden og efterfølgende lameltræ på underlags foam - dette var utilstrækkeligt til at opvarme et ældre hus..
næste rum blev udgravet, punktfunderet, isoleret med halv tykkelse og ilagt varmeslanger med fordelings plader og laminat øverst... Sidste løsning leverer varen, selv med 40 gr. overskudsvarme fra solfanger..
 

Din kammerat har lagt to forskellige typer af gulvvarme. En i beton, med en lagsom reaktionstid og en uden beton, med en hurtig reaktionstid. Den sidste løsning kan flytte mere varme end den første og da den reagerer hurtigere, vil den føles mere konfortabel i et dårlig isoleret hus. Den halve isolering, betyder blot at varmetabet nedad er større - det mærker man ikke før regningen skal betales, hvis varmeanlægget kan levere varme nok.

 

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis