Tørretumbler vil ikke mere > Spænding til print verificeret

Hej med jer.

Jeg har en electrolux/aeg tørretumbler med varmepumpe. 
Den vil ikke længere starte. Normalt drejer man på hjulet i midten for at starte maskinen, og der kommer lys i display osv.

Der er ingen respons når der drejes på hjulet. 

Jeg har tjekket sikringerne, målt spændingen i stikket der forsyner maskinen og konstateret 3x400V.

Toppen har jeg rykket af maskinen og fundet stikkene frem der kommer fra forsyningen. Jeg har målt direkte i stikkene og verificeret 230V til printet. Stadig er der ingen liv.

Inden printet sidder der det der ligner et RC led, parallelkoblet kodensator og modstand i en lille klokke.

Jeg har forstand på elektricitet men ikke fejlfinding på en tørretumbler og hvordan virker og kommunikerer med andre dele.

Er det printet eller er der andre ting der bør kontrolleres først? Maskinen kan normalt godt lyse i display når døren er åben, så dørlåsen har jeg egentlig udelukket. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Samme problem stilling med min AEG/electrolux. Der var det styreprintet der var gået. Kunne også måle spænding helt frem til printet, og nogle steder på det. Men ellers var den død. Tog chancen og bestilte et nyt print til 1278 med fragt fra Aeg/electrolux egen side. De var de eneste der havde det på lager dengang. Vores maskine var kun ca 3-4 år da det skete.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis