Projekt: Loftrum

Hej LDSer

Vi er flyttet i en 3-plans villa hvor der er et uudnyttet loft rum som jeg godt kunne tænke mig at smide noget tøj og andet skrammel op på

derfor tænker jeg at ligge et gulv loftet er konstrueret på den måde at der sidder et gips loft så sidder der nogle forskalnings brædder som sidder på spærene og så er der isolereret rigtig voldsomt (efterisoleret inden vi flyttede ind) mellem spærene er der 71cm og i midten går der en gangbro som er lavet af nogle limtræsplader i midten af rummet er der en skorsten som er mureret op

Der er ikke dampspærre og der ligger et lag sort gammelt rockwool under disse skiver som bare er smidt oven på

Mine overvejelser går på at ligge "brædder" som er tykke nok til man kan gå på dem.

er 2cm mellem brædderne ikke et tilpas mellemrum ?

Hvilke dimentioner skal sådanne brædder ha ?

er der nogle overvejelser jeg skal gøre før jeg ligger gulvet på som dampspær eller er det lige meget i sådan et gammelt hus ?

rummet virker okay tørt  ! og varmt på sommerdage

Hva gør jeg med de ekstra skiver isolering som ligger oven på skal de skiftes ud med de gamle sorte skiver eller kan sådan noget ikke miste isolerings værdien..

Hvis jeg fjerner dem er der så isolering nok i et lag eller kan man isolere yderligere så der stadig er plads til at ligge gulv oven på spærrene ?

det var mange spørgsmål men håber jeg kan få svar på dem alligevel

 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan lægge havestole brædder o.lign. op på et koldt loftrum´. Men tøj bøger og lign. bliver mugne
Det kunne være godt at smide et billede ind her i tråden, så er der sikkert nogen der kan komme med gode forslag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vil også fraråde det, men hvis der virkelig ikke er anden udvej, så vil jeg give dig et fingerpeg om at det eneste der nogensinde kommer ned derfra inden du flytter derfra, er julekassen en gang om året. Resten kunne lige så godt være kørt til genbrug med det samme.

Men gulvet. Isoler loftet så godt du kan, og lav ekstra "hanebånd" ovenover, så gulvet bliver løftet fri af isoleringen. Hold dig fri af spærene - ca. 10-20cm, og læg gulvet herfra. Ru 25mm brædder burde være stærke nok. læg dem med en tømrerblyants afstand, og stop så 10-20cm fra den modstående tagflade, så ventilationen ikke forstyrres. Det vil nok være en fordel med en opkant, så du ikke skubber noget ud over.


Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis