Renovering af gipsvæg

Hej Alle,

Jeg skal fjerne gipsen fra en gipsvæg, da der skal trækkes nye kabler til antenne og netværk inde i vægen. Gipspladerne er sat op med gipspladeskruer som er spartlet, og jeg vil nu gerne vide om der er nogen der har en god ide til hvordan jeg skal få skruerne ud? Jeg har tænkt mig at brække gipsen af, så skruerne sidder tilbage.

Mvh Søren


Jeg har ikke fundet på noget endnu.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe du ikke bruger en hammer og banker og river løs så skulle det godt kunne lade sig gøre. Det er jo forholdsvist nemt at gøre en gipsvæg pæn igen. Held og lykke

Hilsen,
T Hansen
Hvorfor borer du ikke nogle 30mm huller i væggen med passende afstand f.eks. 50 cm, og trækker kablerne gennem dem?
Efterfølgende repareres hullerne.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hvis du alligevel skal have nye plader op igen, så vil jeg trække kablerne i den eksisterende væg og bore huller med et kopbor og så sætte nye gipsplader ovenpå bagefter. Det giver en bedre isolering og lyddæmpning med 2 lag
Jeg har før brugt en magnet til at finde skruerne og så blotlægge dem med en flad skruetrækker, så de er til at skrue ud med skruemaskinen. Det er tidskrævende, men hvis det bare er en enkelt plade er det til at overskue. Men glemmer du en skrue og trække gipspladen væk går den i stykker og du skal så alligevel have en ny
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også