Maling af lejebolig

Hej GDS'er.

Jeg er ny på forummet, og jeg håber lidt i kan hjælpe mig her.

Jeg skal fraflytte min lejebolig inden længe, og skal derfor naturligvis have malet samtlige værelser inden da.

Hvad er jeres erfaringer? Hvor strikse plejer boligselskaberne at være? Jeg har hørt de nogle gange 'snyder' deres udlejere ved at sige det er for dårligt uanset hvad, blot så de kan tage mere af depositummet, så derfor overvejer jeg at  få en professionel  maler ud for at gøre det. Så hvilke malere har i erfaring med? Gerne til en overkommelig pris.


CC
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min udlejer havde allerede da jeg flyttede ind sagt at jeg nok ikke skulle regne med at få noget igen. Da jeg så flyttede for nogle år siden undlod jeg faktisk at male, da udlejeren selv havde malere ansat. Jeg hev alle plugs ud af vægge of fyldte huller med polyfilla. Og så gjorde jeg i øvrigt grundigt rent alle steder. Han endte med at give mig halvdelen af depositummet tilbage.

Hvis det er en udlejer med mange boliger kan det være smartere at lade dem male, da du netop risikerer at de vil gøre det om. Det var i hvert fald mit ræsonnement. Men som du kan læse gjorde jeg det så let for dem som muligt at male lejligheden.
Du skal starte med at sikre dig at du overhovedet selv må iværksætte malings processen. Når du gør det har de ikke styr på kvaliteten af hverken materialer eller arbejdet for den sags skyld.
Det kan da godt være at de snyder, men det ville da også være ærgerligt at ofre penge på arbejdet for så at erfare at de kræver at det gøres om.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Chris og velkommen til forummet!

Mine erfaringer med lejeboliger, at du vil blive skuffet og det ikke bliver som man selv ønsker. Her snakker jeg selvfølgelig om hvad man får tilbagebetalt af sit depositum. Jeg har boet i omkring 7 lejeboliger igennem mit liv og har ikke en eneste gang fået mere end 1000 kroner tilbage fra mine depositums (som lå på omkring 10.000). Det er nemlig min erfaring, ikke at de snyder dig, men at de ALTID finder noget som skal gøres anderledes som kun deres egen håndværker eller maler kan klare.
Den seneste lejebolig jeg flyttede fra, indhentede jeg et par tilbud fra www.malertilbud.dk. Den tilsendte maler gjorde åbenbart et meget tilfredsstillende job (også i ejerens øjne). Det skal dog lige nævnes, at jeg havde en dialog med min udlejer som sagde go for det, hvis jobbet var udført godt.

Held og lykke med projektet!

Hilsen,
T Hansen
Tak for svarene! Jeg starter med at tage fat i min udlejer. Ellers har jeg egentlig altid troet at det var standard at man som fraflytter selv skulle male, men det må jeg jo så finde ud af.


CC
Typisk vil du også få rabat, efter hvor mange år du har boet i lejligheden, når det er et boligselvskab..

Det er en rigtig god ide at hive alle rawplugs ud og spartle efter, samt gøre grundigt rent..

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Typisk vil du også få rabat, efter hvor mange år du har boet i lejligheden, når det er et boligselvskab..

Det er en rigtig god ide at hive alle rawplugs ud og spartle efter, samt gøre grundigt rent..

Vi prøver igen, i morgen --
Gå til din vicevært, og få hans vurdering på hvad der skal gøres, og hør ham hvorvidt du må/kan sørge for maling, gulvslibning of rengøring selv.
Har du ikke en vicevært, så skal du gå til udlejer selv.

i høje gladsaxe er de kendt for at INGEN af de ting du selv gør, er "gode nok", så der fraråder man hinanden til at undlade at gøre noget selv.

I esbjerg er boligforeningen af 1932 kendt for det samme, mens resten er ganske OK.

 

Hvad med at starte med at se, hvad der står om istandsættelse i den lejekontrakt du underskrev i sin tid?

Ofte forlanges der "momsregistrerede håndværkere" eller lignende - det er slet ikke sikkert du selv må male. Det gjorde der det forrige sted jeg boede.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Fandt lige kontrakten: "Lejemålet skal afleveres i håndværksmæssig korrekt stand. Istandsættelse af træværk og gulve skal være udført af faglærte håndværkere."


Jeg ved jo ikke lige hvad der står i din kontrakt.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Det afhænger lidt af hvad der står i lejekontrakten. Men generelt er det sådan, at hvis I afleverer lejligheden i samme stand som ved indflytning, så kan udlejer ikke kræve noget af jer.
Du kan istandsætte som du vil, inden du afleverer nøglerne. Alt det, du ikke har nået/gjort godt nok (ift lejekontrakten) inden nøgleoverdragelsen, kan udlejer få gjort på din regning efter nøgleoverdragelsen. Om lejer, en blind spastiker eller en momsregistreret håndværker udfører arbejdet er fuldstændig ligegyldigt. Hvis arbejdet er gjort ordentligt, så er det gjort ordentlig uanset af hvem.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også