Støjsvag montering af vaskemaskine og tørretumbler?

Mine forældre skal have lavet nyt bryggers, og har i forvejen nogen af de mest støsvage vaskemaskiner og tørretubler på markedet, men de ønsker at de skal støje endnu mindre.

Kan man gøre noget ved monteringen, så deres vaskemaskine og tørretumbler støjer mindst muligt?

Deres ide til opstillingen ser således ud:

De vil helst undgå skydelåger, men jeg kunne forestille mig at skydelåger ville være med til at dæmpe støjen lidt. Hvad tænker I?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil støje mere det der, da de vibrationer maskinerne laver, vil forplante sig i skabene, og dermed blive "forstærket".

De skal lave det i materialer der er MEGET stabile, så som murværk, især for vaskemaskinens vedkommende.

Der ud over, så kan de montere noget støj-dæmpende skum på siderne rundt om maskinerne, det vil reducere det en anelse mere, men ikke alverden.

Det sidste er at lukke rummet helt af, så begrænser de støj-spredningen.

 

Vil de have maskinerne op, kan det under bygges op i multiblokke. Men så får man ikke skuffer under ! !


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det bedste du kan gøre er, at stille maskinerne på en stiv plade, som igen står på nogen klodser som er lidt elastiske - det vil forhindre vibrationer at forplante sin ud i vægge og gulve. Det kunne være nogen korkklodser eller nogen gummiklodser.

Desuden evt lidt lyddæmpende indvendigt på væggen inde i skabet.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis