Vi overvejer at købe en trailer

Til at køre have- o.a. affald på og lidt byggematerialer i ny og næ.

Vores bil må trække 530kg uden bremse og 890kg med bremse. Vi har lige haft lånt denne af en nabo https://www.silvan.dk/have-fritid/a...pe=variant som synes udemærket. Vi kan se at også Harald Nyborg og Bilka sælger trailere.

Vi har aldrig haft en trailer før, så vi er interesseret i at høre jeres erfaringer vedr.:
 - Er der noget vi skal være opmærksomme på?
 - Kvalitet/pris og gerne gode tips til hvor vi med fordel kan købe en trailer

Tak 


Mvh. Familiefar

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I low-end kategorien koster de alle stort set det samme og det er harald skrald, silvan, bauhaus, bilka etc.
Vil du en klasse op, så besøg et trailercenter nær dig.

Den næste trailer jeg skal have skal kunne laste mere end de 350 kg der almindeligvis er lovligt at laste med (om så trailerkørekort er nødvendigt) og den skal have mulighed for at slå siderne ned hele vejen rundt. Og så skal den være i aluminium.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.
Jeg købte en Brenderup 1150s for en del år siden på tilbud. Det er den hvor du får mest netto last fordi den kun vejer 100kg. Alle synes den er for lille, men jeg synes man skal se investeringen i forhold til hvor meget bruger man den. Og i stedet for at ha en masse penge stående i trailer så valgte jeg at man bare kan køre 2 gange den sjældne gang der ikke er plads. Gips plader lægges ovenpå fjælene ligeså hvis du skal flytte en gammel olie tank. Et traktorhjul kan også køres til lapning. Køb et næsehjul med luft og en presenning til den med det samme. Lav en midterpind som holder presenningen oppe. Så undgår du at der står vand i den.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af christiannielsen på 28-08-2016 08:50
I low-end kategorien koster de alle stort set det samme og det er harald skrald, silvan, bauhaus, bilka etc.
Vil du en klasse op, så besøg et trailercenter nær dig.

Den næste trailer jeg skal have skal kunne laste mere end de 350 kg der almindeligvis er lovligt at laste med (om så trailerkørekort er nødvendigt) og den skal have mulighed for at slå siderne ned hele vejen rundt. Og så skal den være i aluminium.

 

Du må godt kører med større trailer på dit almindelige kørekort B, reglerne blev lavet om for nogen år siden, så man nu kan kører med langt større trailere, man skal dog stadig holde total vægten under 3500 kg.

 

Jeg har en billig trailer fra harald nyborg, den fungere ganske fint til haveaffald, og div brugte ting der skal på genbrugspladsen..

Man kan købe den i 500 kg totalvægt, uden nogen årlig vægtafgift på, eller som 750kg totalvægt, også er der en mindre årlig vægtafgift på, traileren er ens, det er kun totalvægten der er ændres.
Jeg ville ikke vælge en med tipfunktion. Det tager utrolig kort tid at læsse et læs jord af eller haveaffald, uden at have tip funktionen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Altså først og fremmest skal man jo have trailerkørekort, men det formoder jeg implicit i har styr på.
Hvis det er en trailer i blot skal bruge lejlighedsvis vil jeg anbefale i bare lejer en, for eksempel hos Ikea eller en gennem en privatperson fra DBA, Gomore eller lignende.

CC
Skrevet af Chris Caspersen på 28-08-2016 23:03
Altså først og fremmest skal man jo have trailerkørekort, men det formoder jeg implicit i har styr på.
Hvis det er en trailer i blot skal bruge lejlighedsvis vil jeg anbefale i bare lejer en, for eksempel hos Ikea eller en gennem en privatperson fra DBA, Gomore eller lignende.

 

Øhhh hvorfor skal man have trailer kørekort???

 

Nej trailerkort er kun til tungere trailere..
Hvis bilen ellers må trække det, må man altid køre med en trailer op til 750 kg total vægt ..
Så har du en bil der vejer 3500 kg total, må du køre med en 750 kg trailer, uden trailerkort...

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 28-08-2016 23:48
Nej trailerkort er kun til tungere trailere..
Hvis bilen ellers må trække det, må man altid køre med en trailer op til 750 kg total vægt ..
Så har du en bil der vejer 3500 kg total, må du køre med en 750 kg trailer, uden trailerkort...

Vel at mærke hvis traileren er uden bremser

 

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis