Vi overvejer at købe en trailer

Til at køre have- o.a. affald på og lidt byggematerialer i ny og næ.

Vores bil må trække 530kg uden bremse og 890kg med bremse. Vi har lige haft lånt denne af en nabo https://www.silvan.dk/have-fritid/a...pe=variant som synes udemærket. Vi kan se at også Harald Nyborg og Bilka sælger trailere.

Vi har aldrig haft en trailer før, så vi er interesseret i at høre jeres erfaringer vedr.:
 - Er der noget vi skal være opmærksomme på?
 - Kvalitet/pris og gerne gode tips til hvor vi med fordel kan købe en trailer

Tak 


Mvh. Familiefar

Til at køre have- o.a. affald på og lidt... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kom ikke lige med

Vi prøver igen, i morgen --
Der er godt nok lavet om i reglerne i for folk der tog kort efter maj 2009. Men som beskrevet af je_ns må man - uanset hvornår man tog kortet - tage en trailer med på slæb, hvis kiloene passer sammen mv. FDM har en rigtig fin beregner for hvornår man skal have det ene eller anden type kort: http://www.fdm.dk/biler/trailer-campingvogn/beregner-til-trailer-campingvogn
Syntes den trailer du linker til ser rigtig fint ud og til en ok pris.
Jeg har haft en trailer af ca samme størrelse som den i mange år nu.
Jeg ville helt klar få den vejen op til 750 kg. Det kan være du skifter bil før du skifter trailer og der skal altså ikke meget læs til før du har overlæs. Tror det koster 140 kr om året.
Jeg vil, hvis jeg skulle have en anden idag, vælge en med tip lad. Det er nemmere med sand, jord, sten, skærv osv at få læsset af. Har du evt indgang med trailer til din have er det endnu bedre
Jeg købte for et år siden en Brenderup 1205S 500 KG's.. Overvejede den billige fra Harald Nyborg men tænkte ''Brenderup er (nok) kvalitet)

Den har en fin størrelse til de fleste ''villa opgaver'' og så er det faktisk en 750 kg som blot på papiret er nedvejet. Jeg har ved en fejl eller to læsset op til 800-900 kg i den uden problemer.

Eneste ulempe som jeg ser ved den størrelse er dog, at man ikke kan ligge store plader direkte ned i den. Men på den anden side hvor tit køber man også store krydsfiner plader o.l.

Set i bagklogskabens lys havde jeg nok bare købt en fra Harald Nyborg og sparet de 1500 som brenderup'en endte med at koste mere (overdækning, hjul osv. skulle købes som ekstraudstyr) Nogen vil sige at traileren fra Harald er noget billigt strammel, men herregud begge dele kan ødelægges, hvis man ikke bruger dem ordenligt.

Annonce
Vælger man at købe en boogietrailer, så sørg altid for der er ens lufttryk i alle 4 hjul - især ved tunge læs. Det er ikke sjovt at komme i slinger ned af en stejl vej og sprede ral i begge grøfter.
Skrevet af Murat på 29-08-2016 12:02
Jeg købte for et år siden en Brenderup 1205S 500 KG's.. Overvejede den billige fra Harald Nyborg men tænkte ''Brenderup er (nok) kvalitet)

Den har en fin størrelse til de fleste ''villa opgaver'' og så er det faktisk en 750 kg som blot på papiret er nedvejet. Jeg har ved en fejl eller to læsset op til 800-900 kg i den uden problemer.

Eneste ulempe som jeg ser ved den størrelse er dog, at man ikke kan ligge store plader direkte ned i den. Men på den anden side hvor tit køber man også store krydsfiner plader o.l.

Set i bagklogskabens lys havde jeg nok bare købt en fra Harald Nyborg og sparet de 1500 som brenderup'en endte med at koste mere (overdækning, hjul osv. skulle købes som ekstraudstyr) Nogen vil sige at traileren fra Harald er noget billigt strammel, men herregud begge dele kan ødelægges, hvis man ikke bruger dem ordenligt.
 

 

 

Jeg har en Variant, den er vist ligesom din, fordelen er at plader godt kan gå ned i traileren og så stikke det sidste stykke bagud..

Min er også med 750 kg aksel, jeg fik ved et uheld fyldt 900 kg skærver i, det var der ingen problemer med.

Jeg har haft den siden 1996, og den fungere stadig upåklageligt (den har fået 2 nye dæk, de gamle så lidt rådne ud)

Men ja en billig 500 kg trailer klare nok 99,5% af opgaverne, så hvorfor så købe en boogi eller en med bremsere, så har man det at vedligeholde.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg synes der er fremført nogle gode argumenter for en billig HN/Silvan/o.l. trailer, givet at vi mest kommer til at fragte haveaffald.

Tak for input!

Mvh. Familiefar

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis