Fattig student - Køb af grund i skoven?

Ja, jeg har postet det her spørgsmål et par steder, ford det dækker både juridiske, praktiske og købsspørgsmål.
Jeg har 3000 om måneden. Jeg læser ved Københavns Universitet.Jeg er spejder, og ved hvordan man laver bål, bygger trækonstruktioner og bygger lejrplads. 
Jeg har gået og tænkt på hvad der kunne være den absolut billigste måde at bo på, for jeg er snart en smule desperat.

Min plan er: Købe et lille stykke skov, vi snakker 50 kvm, bygge en hytte eller anden permanent konstruktion (se billede. Det er den slags hytte som partisanergruppen Bielski i Hvidrusland boede i under anden verdenskrig)

Have adresse hos den landmand jeg har købt jorden af. Strøm til mobilen og computeren fås på universitetet, bad kan man få i svømmehaller. Grave muldtoilet og køleskab. 
Gode råd og links modtages gerne, men ikke grunde til at det ikke kan lade sig gøre. Det skal kunne lade sig gøre at bo så billigt. 


Thorbjørn
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nytter nu ikke at poste det forskellige steder. Det bliver alligevel ikke besvaret mere end et sted.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Landmanden kan ikke "bare" sælge dig 50 kvm skov, som du kan bygge på, som han sælger en brugt bil, uanset om det er landzone eller byzone er der nogen regler der skal overholdes. og så er der spørgsmålet om der må bygges bolig på, og så skal boligen bygges efter reglementerne.

Men den billigste måde er bare at slå et telt op et tilfældigt sted, det koster ikke noget, men der er muligt der kommer nogen at smide dig væk med jævne mellemrum

Der er noget der hedder en skovbyggelinie - den kommer i vejen de fleste steder.

Find ud af hvor der er opført sheltere til fri afbenyttelse - flyt lidt rundt mellem dem - de er ikke voldsomt optaget om vinteren...


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Der er da ikke nogen, der ved sine fulde fem, vil "sælge" dig 50 kvm.. inden du har bygget og svinet med toilet, hytte m.m. er der jo ødelagt 250 kvm.. + det er ulovligt a.h.t..
Nej, og hvis du finder et shelter - så vær beredt på, at når du har været der en uge, bliver du jaget væk, da gratis sheltere er til de, som i forvejen betaler til samfundet (hvis jeg så en som dig, der nasser - så er det da farvel hugo.. ligesom sigønere - )
Du får/tager, en gratis uddannelse - så skal du da også betale til den fælles kasse... i min optik...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skrevet af NielsChr på 28-08-2016 23:18
Jeg syntes nu ideen om at forsøge at gøre bolig situation så billig som mulig er ok, da det kan være meget svært at finde noget som er til at betale på S.U. - gjorde selv det samme for mange år tilbage om end ikke helt så drastisk (fandt et billigt håndværker tilbud med lav ydelse og tjente en pæn sjat nogle år efter ved salg).
Jeg er dog tvivlsom ved om projektet i den udformning du skitsere er realistisk.

En grund i en skov er ikke en mulighed i dk, men måske en billig sommerhus grund ?, på den må du gerne bygge et shelter eller tilsvarende.
man må dog ikke lave muld toiletter, så et sted hvor der er kort afstand til et offentligt wc med vand vil nok være det bedste - så har du også vand til madlavning m.m.

Hvordan med transport forhold, det skal vel også være i nærhedden af offentlig transport til uni ?
En alternativ løsning til en billig bolig er et studie job, derved kan du betale mere i husleje - er det en mulighed ?

Jeg ser at du er fra postnr 3310, og billigste grund i nærhedden jeg lige kan finde er f.eks. denne
http://www.boliga.dk/bolig/1215001/gyvelvej_12_3390_hundested (helårs grund - pres prisen (125.000 kr) da den ligger lige op ad amts vej, find en anden hvis de ikke vil gå ned i pris)
med gå afstand til station.

eller 

http://www.edc.dk/alle-boliger/hundested/3390/s%C3%B8ndergade-72/?sagsnr=33801322 (byd f.eks. 200.000 kr)

personligt havde jeg nok valgt den sídste af de 2, da den ikke ligger lige op ad amts vejen - og den derfor vil have en større gensalgs værdi hvis du en gang bygger hus på den


forslå evt. sælgers ejendomsmælger at de kan stå for papir arbejde (gratis for dig) - det er trods alt blot en grund til en lav pris.

spørg skriftligt om følgende:

#1 må grunden bebygges ?
#2 er der byggepligt ?
#3 restriktioner bygge linjer som skal overholdes ?
#4 tidligere anvendelse af grunden ? (formodentlig ingen)

tjek selv zone status (byzone), tjek i salgs materialle hvilken lokal plan som er gældende, og læs denne, så du ved hvilke begrænsinger som evt. findes.

tjek ogsp af salgs materialle hvilke tinglysninger som evt. er på grunden - det kan være specielle forhold som gør sig gældende.

forhør kommunens tekniske afdeling om der er kendte planer som omfatter din kommende grund (det kunne f.eks. være en udvidelse af amtsvejen...)

hvis du finder en grund hvor tilslutnings afgifter er betalt (ikke i de 2 eksempler jeg har linket til) så er der allerede betalt en del penge for dette = værdi for dig


Køb en brugt camping vogn med indbygget køkken (evt. m vandbåren varme) - find en som står til ca. 20-30.000 kr og prut den 20-25% ned eller en håndværker skurvogn hvor du kan installere en brændeovn i samme prisleje f.eks.
http://www.dba.dk/20-m2-skurvogn-bad-toilet/id-1026947935/

Få evt. installeret "bygge" vand (udgift ca. 40.000 kr) - hvis muligt, vand er svært at undvære.
"tis vand" kan man nok slippe af med at udlede til et håndgravet hul, selv om det ikke er lovligt.

Husk at regne lidt varme udgift med i dit budget - selv om du mener du kan klare dig uden, så er det godt nok koldt om vinteren og en evt. kæreste/venner vil nok ikke finde sig i frostgrader i stuen.

Husk du kan muligvis klare dig uden bad i nogle dage, men det er ikke sikkert din medstuderende kan...
Hvis du har bil, så sælg den og brug pengene på en bolig istedet.

Ovenstående "løsning" vil stå dig i ca. 160-180.000 kr, mange penge for en studerende, men det er ikke penge som er brugt, da de fleste ligger i jord som senere kan sælges /bebygges med hus.
De fleste af pengene kan lånes i kreditforeningen, mens resten kan være sværere - tal med banken (eller søde forældre) om et forbrugs lån på f.eks. 60-70.000 kr. betal det ud over kort tid (2 år) - det gjorde jeg. optag samtidig et S.U. lån (som du jo har ret til) som du så bruge til at betale dit "dyre" banklån ud hurtigt (3.000 kr/md).
jeg selv lånte 100.000 kr af banken mens jeg studerede og betalte det ud på 3 år via mit S.U. lån , alt i alt betalte jeg den gang 7.000 kr for at låne disse penge, og efterfølgende sad jeg så med et s.u lån som man jo ikke skal betale af på mens man studere.

Det skulle på denne måde være muligt at blive herre i eget hus for en studerende - og trods alt med lidt mere komfort end et shelter i skoven
Du vil kunne gøre dette for ca. 2.500 kr/md + at du vil få et beskeden S.U. lån til betaling når du er færdig med studiet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis