Tøj fyldt med olie/fedt efter vask!

Jeg har gennem-googlet nettet, og søgt og søgt og søgt, men der er umiddelbart ikke noget at finde om emnet.

 

I går eftermiddags da jeg gik ned til vaskemaskinen for at flytte et nyvasket hold tøj over i tørretumbleren, opdagede jeg en noget "brændt" olielugt omkring maskinerne. Først troede jeg det var var tørretumbleren der måske var blevet lidt varm (begge maskiner havde kørt forholdsvis længe), indtil jeg kigger på vaskemaskinen og opdager en "grødet" substans på indersiden af lågen. Jeg åbner denne og kan se at denne substans er overalt i maskinen, OGSÅ overalt på og i det nyvaskede tøj naturligvis.

Der er (som før nævnt) en kraftig lugt (stank) af varm olie/fedt i og omkring maskinen. Begge maskiner er maks. 3 måneder gamle, så der er garanti på endnu. Men selvfølgelig sker sådan noget lige op til en weekend, og da servicecentret allerede havde lukket kl. 15.30 i går, nåede jeg ikke at kontakte dem, hvilket jeg så må gøre på mandag. MEN jeg er NOGET nysgerrig: Hvad er det der har ramt den nye vaskemaskine?? Den har jo åbenbart smidt en læs olie eller fedt fra sig et eller andet sted, eller.....?

 

Nogen der ved hvad dælen der er sket?!


Med venlig hilsen

 

Lars F.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man kunne fristes til og spørge, hvad der har været i lommerne på tøjet da det blev vasket ??? ;-)

En anden mulighed kunne være at det er noget fedt fra et smadret leje i tromlen i vaskemaskinen. Men så burde du formodentelig kunne mærke, der er slup i tromlen. Vil dog umiddelbart ikke tro det kan give så meget snask fra sig som du beskriver.

Det er hvad jeg lige kan komme på. :-)


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif.

Tak for svaret.

Jeg er ret sikker på der ikke har været noget i lommerne - lige der er vi ret driftsikre ;-).

Jeg har ærligt talt ikke mærket om tromlen er løs i det, tøjet ligger derinde endnu, og det virker ikke som noget man har lyst til at rode for meget i.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis