Kældergulv udgravning helt eller delvist

Er der nogen der har erfaring med udgravning af kælder og isolering o.s.v.?

Såvidt jeg har forstået skal man ca. 0,5 meter ned for at få plads til det hele.

Jeg har læst meget om det og kan forstå at man ikke må grave dybere end husets fundament.

Logisk nok :-)

Man kan så grave så man kun tager en meter af gangen og graver ud under fundament og støber op.

Men kan man egentlig ikke nøjes med at grave i midten og efterlade 0,3 meter ud til væggen.

Eller giver det en kuldebro man ikke ønsker?

Kan man evt. nøjes med at lægge 10 cm isolering i stedet for 30cm?

Tilsidst... hvis man skal have en vurdering af ens muligheder, hvem tager man så bedst fat i?

En eller anden bygnings ingenør?

Jeg tror ikke rigtig på den med at spørge den håndværker der er ude og give et tilbud.

det skal helst være en uvildig.. men hvem er det?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved det er en gammel tråd. Hvad endte du med, at gøre? Det er tiltalende kun at grave ud i midten.
Ja den var gammel :-). Jeg var så heldig at have 40 cm fundament under alle yder og indervægge i kælder..
Så ingen ekstra fundering.
De gravede bare et stort hul til lige over nederste 3 cm i de 40 cm fundament.

Så heldig er jeg desværre ikke.. der er mange svære valg og overvejelser i forbi deles med en kælder.
Der er skrevet en del om dette emne i dette forum og bottom line er at det kan godt lade sig gøre men det er et rigtigt stort arbejde at understøbe et fundament på et helt hus.
ja jeg var super heldig...eller d.v.s entreprenør var for tilbud var med understøbning.
Han havde ikke mulighed for at se der var fundament, men måske satsede han, da prisen i hvert fald var yderst rimelig selv uden understøbning.

Hvis man kommer ud og understøber tænker jeg også der er mulighed for at få lavet det bedre med noget ordentlig isolering ud mod jorden.
Det fik jeg så ikke.... det koster nok lidt varme.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis