Gamle Taghætte

Hej alle

Jeg bor i er hus der er bygget i midt 60'erne. Har for nydeligt opdaget at samlingen mellem aftrækket og selve taghætten er temmelig utæt

Mit spørgsmål gå på om det er (var) normalt at lave det sådan dengang?

Og om bedste løsning er at udskifte taghætten med f.eks en fra Cembrit eller DUKA og herved også trække ny flexslange mes isolering

Lad mig gerne høre hvad i syntes / mener :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en helt almindelig løsning. Du kan eventuelt forbedre det ved at stoppe lidt glasuld ned hvor der er mest åbning. Det har ikke nogen betydning og der ses vel heller ikke skade på dine spær og lægter. Det vigtigste er at den er isoleret, som den jo bliver igen når det bliver sat på plads.
Er der tegn på udslip til konstruktionen kan du afkorte eternit røret så der er plads til at bruge en god tape til at tætne samlingen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 27-08-2016 09:53
<p>Dobb. post ! !</p>


Ved det godt. Er lavet via mobil hvor den meldte fejl

Beklager.
Jeg skriver ikke dobb.post til dig, men det var min egen kommentar der blev skrevet 2 gange. Så rettede jeg det med det samme fordi der ikke r nogen der skal spilde tid på det,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis