Stikprop på led bånd

Hej 

Har lige købt et 12 v led bånd som jeg vil have monteret til en pl dåse udtag, mit spørgsmål er om jeg bare kan klippe stikpropen af og monterer Nullen og tændledning til den (det er for at undgå at have den store synlige stikprop)

Vh

Martin

 


Martin O
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken stikprop vil du klippe? Dit led bånd har jo en transformator.

Elektronikteknikeren
Den sorte, den hvide er styringen.

Elektronikteknikeren
okay tak, ved du om der findes en transformater(230 - 12V) der kan være i en pl dåse ?

Martin O
F eks. https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-driver/p/tridonic-10w-led-driver?search_id=2481928
Vil kunne bruges

Elektronikteknikeren
Den der er link til har målene 100x50x30 mm så den kan ikke være i en PL dåse. Jeg har aldrig set nogen af en størrelse så det kan lade sig gøre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vis du endelig finder en der kan være en i PL dåse så har den nok næppe watt nok til særligt meget sjov.
Tid til at tænke kreativt for at gemme den væk LED bånd er en pain at glo på direkte så typisk gemmer man LED båndet bag noget, kan du muligivs gemme en trafo væk på samme måde?
Kom lige i tanke om jeg da havde set en, du er ude i sådan noget her: https://www.matronics.dk/kategori/elektronik/leds/high-power/driver-3w/produkt/10-28vdc-3w-led-driver-700ma
3w er mindre end en meter LED bånd.

Er du sikker på, at den kan anvendes til et 12 V LED-bånd?
Såvidt jeg kan se leverer den 700 mA og det tror jeg ikke et LED-bånd kan klare, da det er designet til 12 V som forsyningsspænding.

Iøvrigt mangler der også en angivelse af indgangsspændingen og om det er DC eller AC. Er den mon 230 V?

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis