Anbefaling af elektronisk dørlås

I forbindelse med nybyggeri ønsker vi i vores nye hus, at kunne låse frontdøren op med en kode, eller vores smartphone. Jeg vil derfor høre om I kan anbefale en elektronisk dørlås?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg muligvis lidt farvet, fordi jeg har været i sikringsbranchen i mange år, bl.a. Som alarmtekniker i et alarm/låse firma.
Sikkerheden på mange elektroniske låse til privat brug med Bluetooth, m.m. Er ikke særlig god, - og bevares sådan en klods af en elektronisk lås monteret på langskiltet er heller ikke køn😄 Men de koster jo heller ikke så meget i dag.

Her hjemme har jeg installeret en EL582 magnetlås i vores hoveddør. Den er forbundet via en doorcontroller til vores Siemens SPC tyverialarm, så det hele snakker sammen. Oplæsning foregår via en diskret lille Conlan CP1200 mi-fare kortlæser med tastatur, som er monteret på væggen ved siden af hoveddøren. Vi kan enten bruge koder eller brikker, alt efter hvad vi lige har ved hånden. Døren kan også styres via app'en til Siemens SPC alarmen. Oplåsning af døren frakobler også alarmen.
En super fed løsning syntes jeg selv. Den er ikke helt billig, men til nybyg ville jeg helt klart lave det "ordentligt" med en rigtig magnetlås!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis