AEG Vaske/tørremaskine lækker vand og vil ikke tørre.

Hej

Jeg har en AEG vaske/tørremaskine med to problemer og jeg håber der er nogen som kan hjælpe.

Problem 1
Når den vasker så lækker den vand i bunden foran. Den gør den hen af mod slutningen af programmet, men det ser ikke umiddelbart ud til at være når den tager vandet ud. Det ligner at det kommer ud gennem en eller flere sprækker lige over det sted hvor trevlesien sidder i højre side. I venstre side kommer det også ud gennem nogle sprækker men kan ikke finde ud af at skille den ad der så ved ikke hvor det kommer ud. Jeg har haft den ude fra væggen, men der er ikke vand bagved maskinen. Har i en Ide om hvad der kan skyldes dette og hvad man kan gøre? Den melder ikke fejl eller noget og jeg kan ikke finde noget i manualen eller nogle tråde som har kunne hjælpe mig.

Problem 2
Når jeg vil tørre så starter trumlen med at dreje og den siger en pumpe lyd. Lidt efter virker det til at den starter med at tørre, men det stopper den med efter maks 1 minut hvorefter den bare venter og lidt senere prøver den det samme igen. Igen stopper den bare. Når den har forsøgt dette et par gange giver den en fejlmeddelelse om at man skal checke trevlefilteret. Ud fra manuel har jeg haft filteret som sidder til højre i bunden ude og tømt og rengjort det. Det hjælper dog ikke, den siger stadig det samme. Jeg har også haft fnugfilteret ude og rengjort dette og det hjælper heller ikke. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg ellers kan gøre?
Håber der er nogen som kan hjælpe :-)
Jeg har vedhæftet manualen i tilfælde af nogen kan bruge den.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg skal lige forstå dig ret er det både en vaskemaskine og tørretumbler i et ???
for en vaskemaskine tørre ikke... den gør våd 
men det kunne umiddelbart lyde som om at det er pumpen den er gal med,og at vadet kan komme fra den, men igen hvad mener du med at det sker, når den skal tørre ???

Ja det er en kombineret maskine som kan begge dele :-) En vaske-tørremaskine. Model nr L99695 HWD fra AEG.

Okay så du tænker der kan være noget galt med pumpen og den derfor ikke kan få vandet ud? Altså når den er færdig med at vaske - for det er i slutningen af vaskeprogrammet at der kommer vand ud foran.

Når det gælder tørring så vil den slet ikke starte og melder at jeg skal rense trevlefilteret, men som sagt har jeg forsøgt at rense det flere gange og der er ingenting deri.

Mvh Mikkel



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis